Få bort ett sår omslag tips!

Hej! Min hund har nyss gjort en patella operation och veterinären sa att omslaget som satt över stygnen när jag hämtade henne kunde tas bort när jag kom hem. Har fått av det på ena sidan men sitter som bara tusan på andra. Kan inte dra så att hon får jätteont för då rycker hon säkerligen till i benet å hon får inte göra hastiga rörelser med sitt ny opererade ben. Är det någon som har ett bra tips om hur man kan få av det på ett lättare sätt än att dra? =)

Sv: Få bort ett sår omslag tips!

Går det inte göra som på vanliga plåster? Blöta med lite vatten så klistret släpper. Sen hur bra det är att göra vet jag inte dock.

Blöta och låt verka en stund brukar vara det bästa sättet att få av plåster. Släpper det inte med vanligt vatten så ta lite lactacyd blandat med vatten så borde det släppa. Lactacyd är milt och måste inte tvättas bort om det är blandat med vatten. Du kan ju ta en kompress eller så och dränka in den och sätta över och hålla en stund.

På min valp klippte jag först bort allt som jag fått loss så att det bara var det som satt fast som var kvar. Sen blötte vi med vatten och kunde lirka loss det sista.

Är det ett sått som jag tror så funkar det att tänja ut de klistriga ytorna försiktigt, då släpper de utan smärta eller drag i sårområdet..

Okej tack, jag klippte bort det jag fått lös så nu sitter bara en klister remsa kvar en bit från såret så ska försöka med detta imorgon och hoppas på att det lossnar =)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 719
Senast: s957
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 618
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 387
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka