Få bort byggsilikon från kläder

Minett

Trådstartare
Byggsilikon är jättebra - men inte på mina snyggbyxor... :crazy:

Kan berätta att vatten och schampo inte funkar (SLS i schampo löser ju upp silikon i hårvårdsprodukter - därav detta kanske långsökta test), inte heller nagelacksborttagning, ren aceton eller T-röd. Någon som har något tips?

Sv: Få bort byggsilikon från kläder

Hm... undrar om man kan göra som med tuggummi...? Lägga i frysen och bryta bort...? Näääe? :confused:
Fast det kanske går att skrapa bort det lättare då. ÄH, jag har ingen aning! Svårt!

Står det inte på förpackningen vad det är för lösningsmedel?

Har du en gång fått silikon på något så sitter det där... tyvärr!

På tex byggnader o liknande när de använder silikon på balkonger o dyl, efter några år så "rinner" silikoner nedåt och då fäster inget, du kan aldrig måla över etc etc.

Finns en sorts medel som sälja som "Silikon borttagning" i vissa byggvaruhus, men de erfarenheter vi har, så funkar det inte spec. bra....

//ia- jobbar i bygghandeln

Silikon kan i princip bara tas bort innan det torkat, efter det är det mekanisk borttagning som gäller.

Man får alltså skrapa bort det med kniv eller liknande, vilket såklart kan vara svårt på tyg, tyvärr...:crazy:

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon här som jobbar som frisör eller nån annan som har tips på hur jag kan få bort hårspraysrester från håret? Jag har väldigt tjockt...
Svar
15
· Visningar
8 983
Senast: Alexandra_W
·
H
Övr. Hund Står inför ett jättesvårt val.... det är nämligen så att för 1½ år sedan fick våran tik valpar(hon fick p-spruta som slutade verka 1...
Svar
15
· Visningar
1 676
Utrustning Mike har på begäran skrivit en faktatråd om lädervård som jag ankrar och låter ligga överst på sidan. Tack Mike! För att läder skall må...
37 38 39
Svar
773
· Visningar
217 013
Senast: tinaiva
·
  • Låst
Utrustning Mike har på begäran skrivit en faktatråd om lädervård som jag ankrar och låter ligga överst på sidan. Tack Mike! För att läder skall må...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
22 030
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar