Få bort blod från trä?

athena_arabians

Trådstartare
Som titeln lyder: Hur får man bort blod från trä? och innan någon tror att jag mördat någon så kan jag dementera det, inte ens min PMS är så jävlig att jag vill ha ihjäl någon :D vid ett olyckstillbud här hemma blev det ordentligt blodvite som jag nu ska försöka få bort.

Sv: Få bort blod från trä?

... jag har ingen gödselstack :sneaky:

VARFÖR har du inte det?

(tänkte på varför-tråden :P)

Nej, men du, man kan förvara lik på andra ställen. Jag brukar använda garderober. Det är så praktiskt att kasta in dem där, där öppnar folk ju inte när de är på besök.!

Förresten funkar inte kallt vatten med salt även till trä och sånt med blod, som det gör med kläder?

Gammal tråd - men samma problem. Har ett golv i mitt vardagsrum som är ett riktigt trägolv, inte parkett eller linoleum, utan riktigt tvättäkta träd. Hunden löpte och blodade ner rejält på ett ställe, och nu går det inte bort. Är enda räddningen att slipa bort det eller kan man bleka ner fläcken så att den syns, men kanske inte så tydligt som nu?

Jag tänker typ att man kanske kunde fukta upp träet så att porerna öppnar sig och på så sätt få ut fläckarna ur det, på något sätt.

@Modig_Korn: Min fläck är kvar men den har blivit mycket blekare. Det enda jag inte gjort är att slipa träet men annars har jag nog testat det mesta!

Den är på farstubron så den får nog helt enkelt blekas med tiden men jag förstår om man inte vill det inne.

Jodå :D Problemet var att det hade gått in i träet rätt bra. Pappa ramlade och slog upp ansiktet när jag var borta och jobbade :( så det hade hunnit torka.
En skrake hade lyckats ta sig in via skorstenen i stugan och dött på trägolvet.... :(
Detta hände på hösten efter att vi hade varit där sista gången. Vi hittade den på våren...
Fastän golvet slipades så syns det fortfarande en mörkare nyans på golvet just där, tyvärr.
Och jag kan säga att det var ingen rolig syn som mötte oss. fem miljoner flugor hade kommit från den och dött också...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 207
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Pratar just nu med ledsen och besviken bonusdotter som återigen blivit nekad hjälp av sjukvården. Hon är 17 år och har mest troligt...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 728
Senast: soom
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 006
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17