Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast 'skiten' går inte ens bort när jag skrubbar järnet med en hård borste?Högtryckstvätt är det enklaste och effektivaste.
De ser kanske inte nya ut, men jag tycker absolut att de blir renare än om jag skrubbar med borste.Fast 'skiten' går inte ens bort när jag skrubbar järnet med en hård borste?
Men det kanske blir skillnad med högtryck?
Repar man inte plasten väldigt mycket då? Och vad använder man då? Inte svinto för den har väl medel i? Eller funkar det?Det enda som funkar är stålull. Men det är billigt och effektivt.
Då var det bara det där att få tag på bra sand.Att hålla i lite sand och sen skrubba brukar hjälpa.
Nä? Det funkar bra, har köpt små stålullsbollar på Ica och klumpat ihop dem till en stor, och sen tvättat.Repar man inte plasten väldigt mycket då? Och vad använder man då? Inte svinto för den har väl medel i? Eller funkar det?
Jag vet inte om jag vågar använda kemikalier. Hästarna ska ju ändå dricka ur tunnorna sedan... Då tar jag hellre små repor (kärlen är inte helt släta längre heller utan rätt repiga). Samt att jag kommer att skura dem ofta framöver.Har du prövat med sånt medel som finns att köpa mot alger/beläggningar på tak, uteplatser mm? Det finns även algmedel för dammar och pooler, kanske kan det användas koncentrerat vid rengöring? Fråga i en färgaffär eller byggvaruhus.
Jag tror att mekanisk skrubbning (hårdare än rotborste) riskerar att ge mikroskopiska repor, de syns kanske inte men gör att nya alger har lättare att komma tillbaka.
ok - det förstår jag. Jag tänkte in på att det kunde vara tunnor att dricka ur. Medel som man använder i pooler borde dock inte vara så giftigt, i a f inte för människor.Jag vet inte om jag vågar använda kemikalier. Hästarna ska ju ändå dricka ur tunnorna sedan... Då tar jag hellre små repor (kärlen är inte helt släta längre heller utan rätt repiga). Samt att jag kommer att skura dem ofta framöver.
Men jag ska kolla upp det...
Tog du svinto? Det är väldigt mkt jobbigare än vanlig stålull. Men bra att det blev braIgår gjorde jag slag i saken och gick på den värsta baljan med svinto!
Såpan försvann fort och jag fick skrubba satan men fint blev det. Idag har jag grym träningsvärk.
Känns som att jag förlängt livslängden på den ett par år för den ser ny ut igen.
Helt klart värt lite (mycket)skrubbande.
Ja jag tog det som var minst grovt för att undvika repor i största mån.Tog du svinto? Det är väldigt mkt jobbigare än vanlig stålull. Men bra att det blev bra
jag har faktiskt inte upplevt så mkt repor med grövre heller..Ja jag tog det som var minst grovt för att undvika repor i största mån.