1: Jag spelade in filmen och behåller den. T.o.m. min gubbe skrattade!!!!
2: Gubben tycker att 4 katter räcker, Tur han inte var med när jag hade 12 Vanar springande runt i lägenheten. Fast vi höll på att missta en Angora härom veckan då grannens Pittbull kom lös och sprang in i vår lägenhet.
3: Man parar inte två Fold med varandra av samma anledning som man inte para två Manx Rumpisar med varandra. Och en Straight är precis lika rasren som en Fold. Även om det är tillåtet att para med Britter. Vi vill använda Britter av den anledningen att vi då kan späda ut eventuella "skadliga" gener. Och för att få in fler roliga färger. Maskat är på gång.
4: Den "galna" engelsman som trodde han kunde stänga in ett antal foldar av båda könen för sk fri parning, har tyvärr åsamkat en enorm skada för rasen. Tänk er själva om det är bror-syster, mor-son, far-dotter parningen i flera generationer. Vad blir det då? Jo en h...tes massa defekter. Men det skulle det bli oavsett vilken ras man gjorde samma sak med. Ingen av dom svenska Scottarna har några fel på sina ben. Och inga svenskfödda heller. Och då har vi för tillfället bara 2(!) avelshanar att välja på. Dessbättre är dom obesläktade, 1 från england och 1 från holland. Engelsmannen har jag redan använt. Och nu väntar jag på att holländaren ska få ta emot besökande damer.