F-ledig båda föräldrarna varsitt barn?

oz_joj

Trådstartare
Kan vi båda föräldrar som är gifta och bor ihop samtidigt vara föräldralediga med varsitt barn? Det skulle underlätta för en långresa! Försöker hitta info men lyckas ej.

Sv: F-ledig båda föräldrarna varsitt barn?

De kan man vara. Fram till barnet är 18 mån kan föräldrarna vara ledig för samma barn, dock kan bara en ta ut f-penning. Annars kan man vara hemma med varsitt barn o ta ut f-penning för varsitt barn.

Sv: F-ledig båda föräldrarna varsitt barn?

Ja, det får man. En kompis är föräldraledig med yngsta barnet just nu och pappan med det lite äldre barnet

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 413
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
708
Senast: Soapbubble
·
Småbarn I vårt nya hus finns på mellanvåningen tre sovrum och ett litet allrum. Vi kommer såklart att ha ett utav sovrummen och sen funderar vi...
2
Svar
20
· Visningar
2 708
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Inkorsningsmetod