Extra ventilation för hästtransport

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ang
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 5 428
A

ang

Skulle ev vilja sätta in mera ventilation i vår transport. I dag har den enbart öppningar med ventilationsgaller på sidorna.

Rosettventil, taklucka eller rent av extra (öppningsbara) fönster? Har ni tips, och vart handlar man?
(pm:a tips om inte annat).

Tusen tack!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Extra ventilation för hästtransport

Jag köpte en Rosettventil på Marin & Fritid för 139:- gjorde ett runt hål i skötardörren o satte in. blev jättebra. ser likadant ut som på en Värmlandsvagn..

Bra tips, men hur mycket bättre upplever du att det blev?!

*puttar upp* och hoppas på mera tips ...

Jag köpte en solljusdriven takventil för husvagnar/båtar (tror den kostade ca. 400:- på biltema) och monterade på taket (eller ja, pappa monterade den, jag tittade på... :smirk: ). Luften i släpet har blivit otroligt mycket bättre sedan dess och den stora fördelen är att den fungerar även när man står stilla.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 659
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 858
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka