Extra tillskott vid muskeluppbyggande?

Mattsson

Trådstartare
Har lyckats få tag i en medryttare som ska hjälpa mig att bygga upp min förslappade häst, men behövs det något extra tillskott nu när hon enbart går på grönbete? Hittills har hon klarat sig bra på enbart betet, men nu blir det som sagt lite mer träning o undrar om det finns något som kan hjälpa henne på vägen. Måste erkänna att jag inte är speciellt insatt i muskeluppbyggnadsarbetet, så är väldigt tacksam för tips.

Sv: Extra tillskott vid muskeluppbyggande?

Tycker inte du ska ge nått muskeluppbyggande preparat.. Hon kommer bygga muskler om du/ni rider henne rätt.. Men rids hon nu på sommaren så är extra krafftfoder bra, krafft groov 125 kan jag tipsa om.. :smirk:

Jag ger mina hästar Tokosel (selentillskott, det innehåller ju bland annat E-vitamin) även om dom går på betet. Märren o shettisen har fått jättefina muskler men det kanske beror på lusernhack som dom oxå får, det vet jag inte. Men eftersom vi har selenfattiga jordar större delar i landet behövs det tokosel.

Känner inte igen att jag sett Tokosel någonstans. Var köper du?

Känner inte igen att jag sett Tokosel någonstans. Var köper du?

Finns att köpa på apoteket. Jag köpte en burk på 800gram o kostade 279kr, om inte jag minns helt fel. Man ger det en gång i veckan. Ska räcka ganska länge.

Ok, tack för tipsen! I morgon kommer det ut en massör som ska gå igenom hästis, så då kommer jag förhoppningsvis få kläm på nuv. muskelsituation o råd på områden som behöver tränas.

Jag ger min foderhäst som har tappat muskler Kraffts Groov 125 som innehåller mycket proteiner. Min låtsasmammas häst kom till oss benig, tanig och helt omusklad. Efter 6 månader på Grooven så ser han ut som en helt annan häst. Säcken kostar runt 140kr tror jag och det är 30 kg. värt att prova!:D

E-vitamin hjälper kroppen bygga muskler + tillräckligt med protein (soja, luzern)

Nu har massören varit här...... Hästis var väldigt spänd o låst i sin bakdel efter gamla skador, så det är därför hon inte kunnat jobba o muskla sig korrekt. Det blir mer massage o skritt ett tag framåt, men det känns himla skönt att få ett svar på varför det inte funkar. Det blir således inte så mycket muskeluppbyggnad i sommar, men till hösten kan jag förhoppningsvis köra igång lite mer. Hoppas medryttaren vill vänta till dess...... Ska skriva upp tipsen jag fått så att det inte faller på detta till hösten. Det blir ju då också lättare att göra en foderstat, så att man kan få koll på hur mycket protein hon eg. får i sig.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 900
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 879
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej hej! Jag är så kluven man bara kan bli och behöver tips och pepp. Jag köpte mitt sto 2016, och har under denna tiden egentligen...
Svar
2
· Visningar
1 710
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 593
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka