Extra poäng?

Sv: Extra poäng?

Ja,,men det är ju så jag gjorde:D Man ska ju inte rida ut i hörnen utan det är ju bågar.

-kl-
Skrev för domaren idag på en clear rounddressyr,och hon vill genomgående se mer energi hos hästarna. Alltså att de hade framåtbjudning. Många ryttare jobbar med hela kroppen för att hästen över huvud taget ska gå framåt, då ser det jobbigt ut.

så är de4t för det mesta att dom hästarna som folk kan rida i tempo plockar emr poäng

Min kompis fick poängavdrag på en fälttävlan för att hon red ut för mkt i hörnen :crazy:

det beror ju på hur hon red hörnen, man kan rida hästen jättelångt ut i hörnen och ändå ha den för rak.
En rättställd häst och noggranna hörnpasseringar ska inte ge minuspoäng. För mig har det höjt poängen betydligt både i fälttävlansdressyren och "vanlig" dressyr när jag får ordning på hörnpasseringarna.

-kl-
Skrev för domaren idag på en clear rounddressyr,och hon vill genomgående se mer energi hos hästarna. Alltså att de hade framåtbjudning. Många ryttare jobbar med hela kroppen för att hästen över huvud taget ska gå framåt, då ser det jobbigt ut.
Det låter som jag å min lata ponny:angel: men jag jobbar på det nu när man kan rida mycket ut för jag har också fått många kommentarer om att han hade för dålig framåtbjudning så jag hoppas att vi kanske smala ihopp några extra poäng i höst:)....

*kl*

Rid fina vägar, rid ifrån bokstav till bokstav, se till att vara nogrann.

ja att hästen överlag i pogrammet plockar mer poäng en sån häst ser mer vaken ut.

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 224
Senast: Fiorano
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 992
Senast: Krålus
·
Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
453
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka