Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Problemet är att domare dömer efter en rasstandard. Sådant som benställning gäller ju för alla raser men sådant som typ och gång bedöms ju olika efter vilken rasstandard man dömer efter. T ex ska ju en welsh och ett halvblod trava olika.
Jag har ingen koll alls på detta och har googlat som en dåre men hittar inget, så någon här kanske har koll
Finns det exteriörbedömning, utställning, 3-årstest eller liknande för korsningshästar?
På inofficiella utställningar så brukar korsningar vara välkomna. Du får googla och se om du hittar någon i din närhet.
Min ska vara med på en inofficiell om en månad men det är bara en träning för våran del innan vi åker på officiella i sommar. Bra att komma ut och öva en gång innan.
På den vi var förra året så gick inte domaren efter någon rasstandard utan kollade på hästen hur den såg ut i sin helhet. Detta året är det dock uppdelat i raser eftersom det var många av varje som är med. Korsningar har en egen kategori detta året.
Men det är ju ingen tävling utan alla får bara en bedömning på sin häst för skojs skull
Jag har ingen koll alls på detta och har googlat som en dåre men hittar inget, så någon här kanske har koll
Finns det exteriörbedömning, utställning, 3-årstest eller liknande för korsningshästar?