Expressen har granskat hundpratare

Sv: Expressen har granskat hundpratare

kl

Tidningen HundSport Wallraffade om det för ett antal år sedan , skickade även hästhår från en häst som varit död i många år, hästen mådde bra enligt djurprataren.
Var väl bara en som de inte kunde avslöja som bluffmakare.

Överföring o motöverföring kommer man långt med.

Sv: Expressen har granskat hundpratare

OT men jag har blivit utskälld i ett tidigare stall för att min häst "hade lärt" vederbörandes häst att rulla sig i hagen så att täckena blev leriga och skitiga:eek:. Ehum...

:mad: Är det din häst som lärt tant att smutsa ner täcken?! :devil:

(:D)
Jag tycker synd om de som blir lurade på pengar, men det är (förhoppningsvis) oftast ganska harmlöst. Så länge det rör sig om till exempel att hunden vill ha ben varje lördag eller att hästen önskar sig en grön grimma för den älskar gräs eller så tycker jag det är harmlöst.
Men som sagt, synd om de som blir lurade på pengar. Tex där man ska ringa upp dem och bara säga djurets namn så kan de prata med det. Det finns ju bara typ 10.000 Fanny för att ta min egen hund som exempel. Måste vara svårt att hitta just rätt Fanny så där via luften 50 mil bort genom en telefonlur... :cool:

Har själv råkat ut för en ytlig bekant som tycker sig vara medial. Hon ville spå mig. Visst sa jag och sen ansträngde jag mig för att inte avslöja något alls om hon hade rätt eller ej. Satt helt still (förutom pupill-storlek och sådant som man själv inte kan styra över) och sa inte ett ljud. Folk förstår inte hur mycket de avlöjar bara genom sitt (ofta omedvetna) kroppsspråk.

Det blev inte många rätt i alla fall. Tydligen ska jag bli rik, har ett fantastiskt liv och ett ex som samarbetar väl (HA!!!) och tydligen jobbar jag utomhus med gröna växter och älskar allt som har med plantor att göra. Jag äger inte ens en levande planta i min lägenhet. Bara plastblommor och har absolut inget intresse av vare sig plantor eller trädgårdsskötsel.
När jag sa att inget stämde direkt när hon var klar så skyllde hon på att korten var trötta eller krassliga för de brukar faktiskt fungera bra.
Jomenvisst...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 734
Senast: fixi
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 457
Senast: vallhund
·
Småbarn Behöver lite råd och tankar från erfarna föräldrar och gärna från er som jobbar inom förskoleverksamheten. Sonen började på dagis i...
Svar
6
· Visningar
1 544
Senast: Sonic76
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
4 069
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V