Sv: Expressen har granskat hundpratare
Jag är tämligen skeptisk men flera i stallet som träffat Emelie Cajsdotter är helt övertygade om att hon kan kommunicera med djuren.
Min hund Leia har vid två tillfällen fått vara övningsobjekt för blivande djurkommunikatörer som gick kurs, vid båda tillfällena hade hon bara "berättat" sådant som man kunde se när man träffade henne.
Glad, pigg, busig, nyfiken, älskar människor och att vara i stallet.
Jomenvisst.
Sedan hade hon "sagt" att hon saknar sina kullsyskon och att hon gärna vill ha valpar fast när hon blir lite äldre
(hon var vid detta tillfället ca 6 mån.).
Hon skall också ha sagt att hon tycker mycket om när hon får mat vid bordet vilket hon ALDRIG får, det sade jag också.
Då ändrades det till att
andra ger henne vid bordet vilket heller ALDRIG sker eftersom jag är järnhård på den biten, hon får bara äta specialfoder pga sjukdom. Nähä, då
drömde hon om det i stället...
"Min" häst har också "pratat", han hade då stått i boxvila i drygt två månader pga en hovböld som skurits upp och hade sannolikt haft rätt ont. Han var uppenbarligen rätt less på det hela men det sade jag såklart inte till "prataren".
Om detta sade han dock ingenting, däremot "berättade" han att han gärna ville dra en grön vagn, det hade han gjort hos sin tidigare ägare. Ehh, Baldur är inte inkörd. Nähä, då drömde även han om det, han hade sett andra dra vagnar och det såg så kul ut
.
Sen tycker jag rimligtvis att det borde
synas på djuren när de kommunicerar, varken Leia eller Baldur såg annorlunda ut, vid det ena tillfället brydde sig Leia inte om kommunikatören överhuvudtaget.