Skulle anta att det är havreskalskliet :). Högst upp på listan, och vilken häst gillar inte havre?
Så kan det vara, det luktar dock väldigt gott när man öppnar påsen. Tror det är örterna som gör lukten. Min häst tycker ju tex inte att betfor är någon höjdare, som andra hästar verkar tokiga i 😂

Har någon kollat på Aveve? fick upp det när jag sökte på havreskals kli

Så kan det vara, det luktar dock väldigt gott när man öppnar påsen. Tror det är örterna som gör lukten. Min häst tycker ju tex inte att betfor är någon höjdare, som andra hästar verkar tokiga i 😂

Mynta verkar både människor och häst gilla lukten av :).

Jag har inte provat Aveve, men av en snabbkik på deras produkter skulle jag undvika allt (pga stärkelse) utom Fiber Mix-serien som verkar rätt trevlig.

Fiber Mix Icelander:
Sammansättning: Hackat timotejgräs, esparsett, linfröolja, morotsflingor, rosmarin, tångmjöl, vild timjan

Mynta verkar både människor och häst gilla lukten av :).

Jag har inte provat Aveve, men av en snabbkik på deras produkter skulle jag undvika allt (pga stärkelse) utom Fiber Mix-serien som verkar rätt trevlig.

Fiber Mix Icelander:
Sammansättning: Hackat timotejgräs, esparsett, linfröolja, morotsflingor, rosmarin, tångmjöl, vild timjan

All-In-Soup är också ok! @QueenLilith Min häst gillar den så växlar mellan den och en annan mash typ varannan dag (just nu en från Brogaarden) för att hålla aptiten uppe. Fiber Mix är enda hacket jag ger numera, så mjukt och trevligt! De tre första ingredienserna som i Icelander ovan.

Jag ger Aveve Light Mix Zero till min PRE som kan gå upp i vikt genom att titta på ett grässtrå. Hon tycker om den men hon äter å andra sidan allt så… Hon får bara 2 dl för att peta i sig mineralerna.

Jag har oxå gett Evolve förut och min häst absolut älskar det. Men jag gav det bara som smaktillsats utblandat i betfor så någon dl i 1 L betfor och då slank alla äckliga mineraler ner. Tyvärr verkar min närmaste åf slutat för jag har inte hört av hen så köpte senast Trikem proteinkomplex och blandar med och Mysen äter fortfarande glatt så då är jag glad för att slippa betala dyra pengar pengar för smaktillsatsen.. Lägger hellre pengarna på ett riktigt bra grovfoder. Har fördelen att själv styra vilket grovfoder jag vill köpa och ge och då blir det ju väldigt mycket enklare.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
411
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
546
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: screen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama