Evig singel?

Tack, bara att vänta alltså. :)
Hestmannen - jag kollade vad du lagt in för info på din presentation. Du säger att du hänger här för att du vill lära dig mer om hästar. Vet inte om du lär dig så mycket här för den info du får är rätt splittrad - blir lite om ditten och lite om datten. Om du törs så annonsera efter någon hästtjej som vill lära upp dig från grunden. Det är bra att umgås mycket med hästar och bli trygg tillsammans med dom.

Själv har jag varit singel länge - har varit sambo och sedan gift med en man men det var länge sedan nu. Och sedan dess bara ett kortare förhållande och ett par försök... Jag är kristen och har bestämt mig för att den jag i så fall ska bli ihop med också bör vara det. De flesta kristna killar gifter sig ganska tidigt och skilsmässostatestiken säger att få skiljer sig. Alltså ganska få i min ålder som är lediga. Och jag kan inte tänka mig att vara med till ex en Livets Ord-anhängare (eller Trons Sköld och allt vad dessa trosförsamlingar kallar sig.) Helst inte en pingstvän heller! Men skulle jag lyckas bli kär i någon - har inte så lätt för att bli det, så kanske jag accepterar honom än om han inte är troende. Vem vet.

Jag träffar en nu som jag nästan kan kalla mig särbo med men vi har inte något uttalat förhållande på det sättet, ingen släkt eller vänner som vet om hur nära vi står varandra, väldigt nära vänner, ställer upp för varandra, sover över hos varandra etc, äter ihop med jämna mellanrum.
---
Har lång tid funderat på vad skillnaden egentligen är mellan vänner och förhållande för i min och min väns relation är det väldigt diffust, kanske bara det att ingen tar klivet över så att det blir ett "riktigt" förhållande, är otroligt rädd att jag skulle förlora honom och det vi har ifall jag skulle nämna att jag mer än gärna skulle kunna flytta in till honom, vara mycket mera osv. Jag vet ju inte riktigt vad han känner alls egentligen.
Det låter väldigt likt situationen jag hamnat i. Min kollega och jag började hänga en dag i veckan, med start i november ifjol tror jag, sedan blev det ett par dagar i veckan, och periodvis så gott som varje dag. Vi blev väldigt goda vänner och jag blev förälskad men det var en konstig situation där jag inte hade en aning om vart jag hade honom. Ibland kändes det besvarat och ibland inte alls. Har skrivit två meter om det här på Buke, minst skulle jag tro.

Vänskaps- och kärleksrelationer har ibland diffusa gränser. Vi hängde såpass mycket att folk visste att kommer en kommer den andra, och jag trodde i min enfald att vi lär känna varandra lugnt och fint så att vi inte förhastar oss eftersom vi skall jobba ihop på en liten arbetsplats och han dessutom har två barn. No rush. Plötsligt out of the blue träffar han en annan tjej bakom min rygg och inleder ett kärleksförhållande med henne. :wtf: Två veckor gick det innan jag av en händelse fick veta att han skulle på dejt samma kväll. (Extremt generad och skuldmedveten hade han i vart fall vett att vara) Och det var endast för att det krockade med att jag frågade om han inte skulle med på en öl efter jobbet och han inte kunde pg av dejten. De har nu en distansrelation, och i början var jag helt knäckt och funderade på att sluta på jobbet(!). Jag undvek att hänga med honom och var väldigt splittrad. Han blev lika nere av att inte hänga med mig visade det sig, så vi började hänga igen.

Men det är en märklig situation och jag är inte helt säker på att det är helt sunt.

Vi bjuder hem varandra på middag och/eller vin, ser på film ihop, går ut, tränar ihop osv. Och vi mår båda bra av sällskapet, men faen alltså, när hans "dejt" så småningom flyttar hit som planen är, hamnar jag i sopkorgen då? Eller skall vi hänga allihopa?

Nu verkar det inte som att du jobbar med din vän i vart fall, men fundera på vad det är du riskerar egentligen. Jag var alldeles för otydlig med vad jag ville, helt enkelt för att jag inte visste vart jag hade honom, vill du "ha" den här killen behöver du nog bli tydligare med det för att inte förlora honom till någon annan. Jag var precis lika rädd som dig för att det skulle "ta slut" om jag berättade hur jag kände, men nu "tog det slut" ändå på sätt och vis.

Med facit i hand kanske det var jag som "kom undan" i sammanhanget, han är inte helt stabil i meningen trofast pojkvän. Men det gör ändå ONT SOM FASEN att se honom med den andra tjejen. För jag kände mig sviken. Och det sjuka är att jag inte har förmåga att ta upp det med honom, vi "är ju bara vänner liksom". Och nu har tiden rullat på ett par veckor.

"Systemet" är att vi umgås en massa, men kroppskontakten är begränsad till en hejdåkram, och möjligen en hejkram. Vi har aldrig kysst varandra, haft sex, eller passerat några sådana gränser.
Vi har sovit ihop en gång, EFTER att han träffat sin tjej vilket gjorde att hans pojkvänspotential sjönk för min del. Jag har bestämt mig för att vi bara skall vara kompisar, och det borde ju vara fint så. Men jag har ändå svårt att tänka på kompisen och hans tjej och undviker dem när hon är på besök. Det går väl över med tiden får vi hoppas. Nu tror jag ju rent intelligensmässigt inte längre att jag skulle vilja ha någon annan relation än den jag har med honom, men han känns som "min".

Hursomhelst summan av kardemumman: Om din kompis egentligen är ute efter ett förhållande av en annan karaktär så är det i vart fall en tidsfråga innan du förlorar det du har. Precis som jag förmodligen kommer att göra när tjejen flyttar hit och jag slutar vara stand-in sambo. Så det kan vara värt att ta upp att du inte vill att han träffar andra tex.

Hestmannen - jag kollade vad du lagt in för info på din presentation. Du säger att du hänger här för att du vill lära dig mer om hästar. Vet inte om du lär dig så mycket här för den info du får är rätt splittrad - blir lite om ditten och lite om datten. Om du törs så annonsera efter någon hästtjej som vill lära upp dig från grunden. Det är bra att umgås mycket med hästar och bli trygg tillsammans med dom.

Själv har jag varit singel länge - har varit sambo och sedan gift med en man men det var länge sedan nu. Och sedan dess bara ett kortare förhållande och ett par försök... Jag är kristen och har bestämt mig för att den jag i så fall ska bli ihop med också bör vara det. De flesta kristna killar gifter sig ganska tidigt och skilsmässostatestiken säger att få skiljer sig. Alltså ganska få i min ålder som är lediga. Och jag kan inte tänka mig att vara med till ex en Livets Ord-anhängare (eller Trons Sköld och allt vad dessa trosförsamlingar kallar sig.) Helst inte en pingstvän heller! Men skulle jag lyckas bli kär i någon - har inte så lätt för att bli det, så kanske jag accepterar honom än om han inte är troende. Vem vet.

Jag har dejtat några hästtjejer, tyvärr har det inte blivit något av det, och nej jag har inte raggat upp dem här på Buke. :) Verkar som jag har en ny dejt med en hästtjej (var nu gränsen mellan tjejer och kvinnor går?) på gång, så jag hoppas att jag kan lära mig mer inom en snar framtid.

Min strategi för att gå vidare och faktiskt hitta någon vettig som jag inte fastnar i kompisfacket med går i huvudsak ut på att försöka våga lite mer på att folk är genuint intresserade av att hänga med mig för att jag är jag, och att jobba på min egen självkänsla. Hitta tillbaka till mig själv som av olika anledningar blivit tillknycklad på vägen. Bjuda mer på mig själv och våga visa att jag är intresserad. Inte bli så passiv och avvaktande som jag har märkt att jag kan bli.

Dessutom jobbar jag nu (till skillnad från de senaste x antal åren) aktivt med att försöka hitta någon. Jag har blivit medlem på dejtingsidor, och jag skall förhoppningsvis iväg på blinddate inom kort med en kompis till en kompis som påstås kunna passa mig.

@hestmannen Intressant läsning om otrygg-undvikande, jag känner igen mig! Jag har OFTA när jag var i 20-årsåldern varit i situationen att jag raggar upp någon, har "ons" och sedan bara släpper taget vare sig killen verkat vara ett kap eller inte, eller blir tillsammans med någon och efter kort tid, ibland bara 2v får paniiik och tycker att guuud så trist han är, eller usch vad töntigt, eller bara usch. Det har också hänt att någon varit väldigt intresserad, men jag inte begripit det förrän i efterhand eftersom jag inte tagit det till mig och de då hunnit tröttna.

Det fina är att jag kommit till självinsikt och hoppas att det hädanefter blir annorlunda.

Det kan ha att göra med ålder också. Jag tror att jag skulle hantera en separation annorlunda idag än för 15 år sedan tex.
Jag tänker att sånt beror på många saker. Jag till exempel var helt förstört i ett år efter att min senaste relation avslutades. Inte för att relationen i sig var helt fantastisk och mycket att sörja (tvärtom!) utan för att jag var rätt trasig överlag.

Hur jag skulle hantera det idag vet jag inte, gör ont av bara tanken på att det skulle ta slut. Å andra sidan har jag en helt annan trygghet i mig själv idag, att jag kan klara mig bra själv och att jag inte 'dör' om jag inte får vara med den jag älskar.

Fast det finns ju så enormt många därute, klart det måste finnas nån som är ont
Det kan ha att göra med ålder också. Jag tror att jag skulle hantera en separation annorlunda idag än för 15 år sedan tex.
Sen upplever jag att det varierar mycket från relation till relation.

Jag är en av dom som haft många relationer, långa, korta, bra, dåliga, enbart sex, inget sex, massa kärlek, mer vänskap än kärlek osv.

Jag har reagerat väldigt olika nästan varje gång och det är inte alltid så att de långa satt djupast spår, även om det så klart finns visst samband mellan hur ont det gjort och hur lång eller hur allvarlig relationen varit.

Det låter väldigt likt situationen jag hamnat i. Min kollega och jag började hänga en dag i veckan, med start i november ifjol tror jag, sedan blev det ett par dagar i veckan, och periodvis så gott som varje dag. Vi blev väldigt goda vänner och jag blev förälskad men det var en konstig situation där jag inte hade en aning om vart jag hade honom. Ibland kändes det besvarat och ibland inte alls. Har skrivit två meter om det här på Buke, minst skulle jag tro.

Vänskaps- och kärleksrelationer har ibland diffusa gränser. Vi hängde såpass mycket att folk visste att kommer en kommer den andra, och jag trodde i min enfald att vi lär känna varandra lugnt och fint så att vi inte förhastar oss eftersom vi skall jobba ihop på en liten arbetsplats och han dessutom har två barn. No rush. Plötsligt out of the blue träffar han en annan tjej bakom min rygg och inleder ett kärleksförhållande med henne. :wtf: Två veckor gick det innan jag av en händelse fick veta att han skulle på dejt samma kväll. (Extremt generad och skuldmedveten hade han i vart fall vett att vara) Och det var endast för att det krockade med att jag frågade om han inte skulle med på en öl efter jobbet och han inte kunde pg av dejten. De har nu en distansrelation, och i början var jag helt knäckt och funderade på att sluta på jobbet(!). Jag undvek att hänga med honom och var väldigt splittrad. Han blev lika nere av att inte hänga med mig visade det sig, så vi började hänga igen.

Men det är en märklig situation och jag är inte helt säker på att det är helt sunt.

Vi bjuder hem varandra på middag och/eller vin, ser på film ihop, går ut, tränar ihop osv. Och vi mår båda bra av sällskapet, men faen alltså, när hans "dejt" så småningom flyttar hit som planen är, hamnar jag i sopkorgen då? Eller skall vi hänga allihopa?

Nu verkar det inte som att du jobbar med din vän i vart fall, men fundera på vad det är du riskerar egentligen. Jag var alldeles för otydlig med vad jag ville, helt enkelt för att jag inte visste vart jag hade honom, vill du "ha" den här killen behöver du nog bli tydligare med det för att inte förlora honom till någon annan. Jag var precis lika rädd som dig för att det skulle "ta slut" om jag berättade hur jag kände, men nu "tog det slut" ändå på sätt och vis.

Med facit i hand kanske det var jag som "kom undan" i sammanhanget, han är inte helt stabil i meningen trofast pojkvän. Men det gör ändå ONT SOM FASEN att se honom med den andra tjejen. För jag kände mig sviken. Och det sjuka är att jag inte har förmåga att ta upp det med honom, vi "är ju bara vänner liksom". Och nu har tiden rullat på ett par veckor.

"Systemet" är att vi umgås en massa, men kroppskontakten är begränsad till en hejdåkram, och möjligen en hejkram. Vi har aldrig kysst varandra, haft sex, eller passerat några sådana gränser.
Vi har sovit ihop en gång, EFTER att han träffat sin tjej vilket gjorde att hans pojkvänspotential sjönk för min del. Jag har bestämt mig för att vi bara skall vara kompisar, och det borde ju vara fint så. Men jag har ändå svårt att tänka på kompisen och hans tjej och undviker dem när hon är på besök. Det går väl över med tiden får vi hoppas. Nu tror jag ju rent intelligensmässigt inte längre att jag skulle vilja ha någon annan relation än den jag har med honom, men han känns som "min".

Hursomhelst summan av kardemumman: Om din kompis egentligen är ute efter ett förhållande av en annan karaktär så är det i vart fall en tidsfråga innan du förlorar det du har. Precis som jag förmodligen kommer att göra när tjejen flyttar hit och jag slutar vara stand-in sambo. Så det kan vara värt att ta upp att du inte vill att han träffar andra tex.
Jag förstår inte. Det låter som ni är bra vänner men inget Mer om ni inte ens har hånglat?

Varför skulle han inte vara "pojkvänsmsterial" för att han sovit över hos dig?
Ni har ju tydligen inte haft sex eller något?

Jag förstår inte. Det låter som ni är bra vänner men inget Mer om ni inte ens har hånglat?

Varför skulle han inte vara "pojkvänsmsterial" för att han sovit över hos dig?
Ni har ju tydligen inte haft sex eller något?
Det var slarvigt skrivet, att han inte "pojkvänsmaterial" för min del har lång rad anledningar. Sovandet ihop är bara en del i kakan. Det kan vara jag som är gammalmodig, men jag tycker inte att det är ok att dela med mig av pojkvänner till andra tjejers sängar även om det "bara" handlar om att sova sked. (Vore det jag på andra sidan alltså)

Jag tycker personligen inte att det är ok om min (om än i nuläget obefintlige) pojkvän skulle tycka att det var ok att sova sked med en nära tjejkompis när jag inte finns till hands, eller i princip leva samboliv med samma person när jag inte finns till hands. Då skulle jag åtminstone vilja lära känna henne och känna av vibbarna dem emellan. Han har hånglat med åtminstone en annan tjej sedan han blev tillsammans med sin tjej, och han verkar lite instabil i det här med att vara tillsammans eller inte, och har liksom "bakdörren öppen" genom att tex helt nyligen fråga vänner om det inte finns någon söt singeltjej han kan gå på dejt med. Han känns inte redo med att sluta vara singel (gick ur ett lååångt förhållande ifjol).

Sådana saker gör att jag drar öronen åt mig, (och det finns mer) jag skulle ju vilja känna mig lite utvald som om att personen i fråga tycker att det räcker med mig och inte behöver en reservplan. Eller test-hångla med andra för den delen. Jag tycker att jag åtminstone förtjänar att vara såpass kräsen i mitt pojkvänsletande att jag borde kunna hitta en kille som tycker att jag är tillräckligt intressant för att inte ha en massa backup-planer. Och det har den här killen haft från ganska tidigt i vår "relation". Och det var det som fick mig att bli osäker på honom från början. Jag orkar inte dra allt igen, men i början var det väldigt flörtig stämning och det kändes absolut som om vi hade något på gång.

Efter att ha lärt känna honom, och nu när jag vet vart jag har honom så är jag glad att vi är vänner, och det känns som att det skall stanna där och att det finns lämpligare killar för mig, och lämpligare tjejer för honom. Han har tex barn vissa helger och hela semestrarna, jag är inte alls där att jag vill bli extramamma som det känns nu utan har ett stort behov av (aktivt)resande och egna hobbys.

Men minus barnen, och med en syn på relationer som mer stämmer överens med min vore han ett kap. Han är oavsett kul att ha som kompis och jag känner mig uppskattad som vän.

Nu verkar det inte som att du jobbar med din vän i vart fall, men fundera på vad det är du riskerar egentligen..
Tyvärr på ett sätt så gör jag det, han var dessutom min chef i början O_o Fortfarande "chef" men på ett annat sätt, inte ett sätt som betyder att vi behöver ha någon vidare kontakt annat än per telefon. På något vis har jag kännt att även om det skulle bli fel och missförstånd så hade han inte sabbat något för mig, frågan är ju lite då hur jag skulle må att behöva ha den kontakten med honom om det skiter sig.

Annars det som jag är rädd för att förlora om jag skulle förlora honom är ju förutom en underbar vän, även en väldigt bra kontakt ut i jobbvärlden då han har oändligt med kontakter av olika slag företagare som han är, han hjälper mig och stötter verkligen med allting både privat och i jobbet. Så det hade blivit väldigt tomt utan honom, han bryr sig om mig och får mig verkligen att känna mig omtyckt på alla sätt.
Så är det lite också, jag har sett att han är inne på datesidor och kikar runt, till och med så att jag skapat en användere för att se vad det är han söker för något och det var bara ikryssat vänner. Men ändå, känns inte som att jag har rätt att lägga mig i just eftersom vi bara är vänner, eller iallafall inte uttalat förhållande. Måste säga att jag blev oändligt glad när det inte stod att han sökte förhållande, dock kan ju det även betyda att han inte söker ett riktigt förhållande med mig heller.

Detta med trogenheten är jag även osäker på, han hade tjej ett antal mil bort, bodde här varannan vecka då hon jobbade här varannan vecka, trots det träffade han mig. Han sa dock att han höll på att göra slut med henne och det var inte bra mellan dom..men ändå.
Jo, men hur säger man det utan att få det att låta som att det är allt eller inget, för jag vill ändå ha kvar honom i mitt liv. Han vet ju om att jag har känslor för honom, han har säger han känslor för mig, men det är ju det, han kanske är lika osäker som jag är på reaktionen och kanske därför fastnat i detta mellanläge. Han skämtade om att jag när han flyttar till sitt nya hus kan få ett eget rum där. Hur tolkar man det? kanske han bara ville se min reaktion, Jag har tolkat det på tusen olika sätt.

Otroligt svårt detta, våran konstiga relationen hindrar ju även att jag inte tittar åt andra eftersom det är han jag vill ha.

Jo, men hur säger man det utan att få det att låta som att det är allt eller inget, för jag vill ändå ha kvar honom i mitt liv. Han vet ju om att jag har känslor för honom, han har säger han känslor för mig, men det är ju det, han kanske är lika osäker som jag är på reaktionen och kanske därför fastnat i detta mellanläge. Han skämtade om att jag när han flyttar till sitt nya hus kan få ett eget rum där. Hur tolkar man det? kanske han bara ville se min reaktion, Jag har tolkat det på tusen olika sätt.

Otroligt svårt detta, våran konstiga relationen hindrar ju även att jag inte tittar åt andra eftersom det är han jag vill ha.

Jag vet inte vad man skall säga, det handlar förmodligen till stor del om hur man beter sig, nu verkar ni ju inte behandla varandra som bara vänner riktigt, utan mer som partners? Eller? Jag lyckades inte lösa situationen när jag fortfarande tänkte i banorna att det skulle bli han och jag så småningom. Jag slutade också att titta efter andra eftersom jag uppfattade det som att vi hade något lovande på gång.

"- Häng med på middag hos X, han räknar med att du också kommer, vi är ju nästan samma person!"
"- Skall vi inte hitta ett hus att köpa ihop? Vi kan ha varsin våning?"
"- Du borde åka tillbaka till "utlandet" en sväng på visit och hälsa på dina gamla polare, men tänk om du blir förälskad i någon där och inte kommer tillbaka, då är det det dummaste jag gjort att skicka iväg dig!"
"- Du får aldrig flytta, lova det, för då flyttar jag också!"

Inte konstigt att man blev förvirrad när han samtidigt gick på dejt med ett par nätflirtar.

Finns nog inga enkla sätt, han kan mycket väl tro att du inte är intressserad av att ha ett förhållande med honom om du inte antingen talar om det för honom, eller visar tydligare på annat vis att du vill vara mer än bara vänner.

Så, efter att ha sett det som ett i ickeproblem och att "det där ger sig den dagen", men upplevt den där dagen så..
Mm, det är för all del enkelt för mig att säga att det inte är ett problem i min och sambons relation - nu när vi inte har barn och sambon inte är ivrig. Men vi betraktar båda vårt förhållande och vårt liv som något som är bra just nu. Ingen av oss gillar att planera relationer sådär så att vi funderar över hur det kommer vara om tio år eller fem år eller ens ett år. Sambon kanske träffar någon annan att bli förälder med, jag kanske blir sugen på att bli förälder om fem år. Vem vet? Även om jag nu känner att jag aldrig kommer att skaffa barn. (Jag hoppas på att bli en cool extraförälder till min sambos barn. Om vi i framtiden fortsätter leva tillsammans och han prompt ska ha barn.)

"- Häng med på middag hos X, han räknar med att du också kommer, vi är ju nästan samma person!"
"- Skall vi inte hitta ett hus att köpa ihop? Vi kan ha varsin våning?"
"- Du borde åka tillbaka till "utlandet" en sväng på visit och hälsa på dina gamla polare, men tänk om du blir förälskad i någon där och inte kommer tillbaka, då är det det dummaste jag gjort att skicka iväg dig!"
"- Du får aldrig flytta, lova det, för då flyttar jag också!"

Inte konstigt att man blev förvirrad när han samtidigt gick på dejt med ett par nätflirtar.
Jo det tycker jag. Allt det där är ju sådant en kan säga till en riktigt nära vän.

Jag har inte heller några jag kan ge en chans.
En av mina vänner är en respekterad och enagerad kvinna, hon är vacker, klok och kapabel. Dessutom är hon välbeställd (vilket de flesta inte märker). HON har inte heller några alternativ. Hon rör sig på många arenor, men inte träffar hon intressanta, intresserade män.

Ja, hur gör man?

Men vadå inte har några alternativ?
Det är ju bara att se ut en (flera) intressanta män, suga tag i dem och göra dem uppmärksamma på att man finns.
Då får man napp, kanske inte första eller varje gång men ändå relativt ofta.
Man får bara inte vara blyg och våga sälja in sig själv.

36 år gammal och aldrig haft en längre förhållande. Och ärligt, jag börjar misströsta. Och faktiskt skämmas. Jag är inte direkt social på fritiden tyvärr. Och är en sån som är "snäll, härlig och omtänksam. Men..." Det är liksom svårt att inte ta det personligt efter så lång tid.

Nån mer än jag som har detta problem? Nu menar jag er som är är 30+ och som aldrig (ofrivilligt) haft ett längre förhållande. Hur gör ni för att må bra trots detta?
Du slipper iaf allt som har med sambo som att göra och det är väl skönt :)

Men vadå inte har några alternativ?
Det är ju bara att se ut en (flera) intressanta män, suga tag i dem och göra dem uppmärksamma på att man finns.
Då får man napp, kanske inte första eller varje gång men ändå relativt ofta.
Man får bara inte vara blyg och våga sälja in sig själv.

Men den personen måste ju också gilla en tillbaka. Och det är inte alltid så enkelt att man får napp bara man tar kontakt.

Men den personen måste ju också gilla en tillbaka. Och det är inte alltid så enkelt att man får napp bara man tar kontakt.

Jag skrev ju att det inte funkar varje gång ;)
Men chansen är ju större att hitta någon som visar intresse tillbaka än om man inte gör någonting.
Folk är inte tankeläsare och det värsta som kan hända är att man smickrat någon och får ett nej tyvärr, men då är det ju bara att gå vidare till nästa.
Lite som att söka jobb, det är sällan folk får nya jobb kastade efter sig, man måste söka men bara för att man sökt får man ju inte automatiskt jobbet.
Men man har visat sig tillgänglig iaf.

Jo det tycker jag. Allt det där är ju sådant en kan säga till en riktigt nära vän.
Ja, jag tycker att det helt enkelt verkar som dom haft olika förväntningar.

Jag är kanske sexfixerad men jag hade inte själv uppfattat det som något mer än vänskap om det inte funnits någon sexuell spänning/interaktion.

Rent personligen skulle jag föreslå att man kanske ska vara tydligare med vad man vill ha ut från relationen om det här är något man råkar ut för vid flera tillfällen.

För min del handlar det inte om brist på intresserade män för det har det verkligen funnits, utan på att jag trivs bättre i mitt eget sällskap och att jag numera inte är så intresserad av att anpassa mig till någon annan.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 419
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 380
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har varit deprimerad i minst 10 år. Jag förstår inte varför jag inte kan bli bättre. I grunden har jag egentligen ett bra liv...
Svar
16
· Visningar
2 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka