Ev. flytt till annat stall

Tagliabue

Trådstartare
Ska ev. flytta mina hästar till ett annat stall, har då typ 1000 grejer som jag inte använder till 2 hästar och behöver komma på lite bra förvaringsmöjligheter.

Jag kommer ha 2 boxar där jag kan förvara en del grejer samt ha tillgång till lite plats i en mindre selkammare.

I selkammaren kommer jag ha läderutrustning, men jag tänkte mer på täcken och saker jag inte använder som jag behöver någon form av stora lådor som jag kan ha grejer i.

Sv: Ev. flytt till annat stall

Hade mina täcke,schabrak,lindor,skydd,you name it,i sånna där stora ullaredspåsar med dragkedja på,funkade kanon!

Dynlådor är bäst. Garderober är oxå bra går att hitta billigt på tex blocket.

Jag får gå en sväng på Ikea idag och se vad jag hittar för något :)

Jag har mina täcken i gamla soptunnor! De kasseras ändå av kommunen (iaf här) när de gjorde en övergång till delade tunnor och frågar man snällt brukar man kunna få ett par.
Det kostar tydligen kommunen att göra sig av med dem...

Du kan ju ha både täcken, foder, spån/torv, hö eller liknande i dem!

Jag får gå en sväng på Ikea idag och se vad jag hittar för något :)

Ehh tänker du gå å köpa nya garderober för att ställa i ett stall?

Knasboll...

Varför inte en bättre begagnad garderob för någon hundring än 1000-spänn för en ny billigaste ikea varianten?
Håller för övrigt med om att dynlådor i plast är jättebra att förvara täcken i.

Hur får man ren dem?
Jag vet inte hur många ggr jag skrubbat vår soptunna med allsköns olika medel skrubbsvampar och högtryckstvätt, den luktar ändå lik....aldrig i livet att jag skulle vilja förvara textilier eller foder i den :O

Jag har inte sagt vad jag ska kolla efter på Ikea, däremot kunde de uppfattas som att jag skulle kolla på Ikea .. men så var inte fallet, de brukar oftast ha bra förvaringsmöjligheter så mitt mål för dagen var att hitta en stor plastlåda lr dylikt med lock på.

Och jag hittade stoora plastlådor med tillhörande lock, i mindre storlekar med och dessutom min favvofärg svart. Plasten var lite tunnare än jag tänkt mig men så länge de inte utsätts för hårdare tag så tror jag inte det är några problem att dom håller (tänker på kylan i uteboxarna och plast kanske inte är ngn jättebra kombo).

Varför inte sälja en del prylar om du inte har några planer på att använda dem?

Kistor till dynor för sommarmöbler! Suveräna att förvara täcken i! :)

Och om man använder dynboxar så är ett tips att kika igenom dem de brukar ha ett par hål våra hade det tex i botten bredvid hjulen skruva då i en skruv med brickor som tätar igen det annars får du som vi fick en egen musuppfödning, absolut toppen tycker mössen att få ett eget hus bäddat med en massa gosiga täcken att bo i. Efter tätning får man äntligen ha dem tomma från möss.

Liknande trådar

Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
531
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 488
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur