Sv: Euww!

:crazy: What?! Den som ut som en hundbajs typ... :smirk: Inte speciellt gullig sådär. Då var "pannkakan" ganska trevlig i jämförelse.

*spysmilie hit tack*

skulle tuppat av

jag är bara rädd för djur som är helt ofarligt ... typ grodor och sniglar ... nördig ....

Ett litet bispår, förlåt, men var det någon av er som såg fear factor igår...? De skulle äta 12 sniglar, med skalhus, på tid. De var stora som köttbullar ungefär.

Han som var snabbast gjorde det på 44sekunder. *kras kras* Skalet fastnade i tänderna sa de och det var tydligen inte gott.

:devil: *hehe*

Jag missade det.

Åts de levande eller var de tillagade? Jag menar, kokar man inte sniglar ordentligt så är det ju ordentlig varning för sjukdomar som salmonella osv... :crazy:

(Tror det var vinbergssnäckor de åt av det jag sett på reklamen btw)

rocketmin: Som med mina sniglar, husdjur :p

Cronis och Amania: Galningar :eek: Den där ser ju ut som en larv... Jag hatar larver :crazy: (Fram var förresten åt vänster :D)

Jag tycker den var trevligare än den andra. Den här var ju nästan söt. :p

Lite off-topic, men jag undrar...
Vad är det för "kul" att ha sniglar som husdjur (som jag antar att de är)? Jag menar, hur stor är mysighetsfaktorn av en snigel?
Inget negativt menat eller så, utan jag är bara nyfiken och vill vidga vyerna lite :)

Det är en hel del som fiskar, att det är mycket omkring som att göra fint i akvarier/terrarier och de är fina att titta på och så.

Sen tro't eller ej, men sniglar är väldigt sällskapliga djur :) Du skulle bara möta Konrad eller Ryan, sällskapligare sniglar får man leta efter! :love:
Samtidigt är det väldigt mycket intressant med sniglar. Det finns så mycket att lära sig, och de är så personliga. Helt enkelt underbara husdjur :love:

Och jag personligen är väldigt fascinerad av storleken på afrikanska jättelandsnäckor också... :banana:
[Storleksbild på Archachatina marginata med Achatina achatina-bebis, inte mina]

[Ryanpuss]

Liknande trådar

Hemmet Som några säkert minns byggde jag mig en bostad ovanpå stallet för några år sedan. Sen dess har jag haft noll "byggaboinspiration"...
2
Svar
39
· Visningar
5 330
Senast: Masqueradee
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 138
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag får sådan otrolig ångest av att vara ensam. Jag har nyss flyttat hem igen för att fullfölja mina studier efter några år utomlands...
Svar
3
· Visningar
2 502
Hundhälsa hej jag måste bara få skriva av mig lite. Igår var jag med om något jag aldrig vill uppleva igen. Jag var på väg till Uppsala med bilen...
Svar
9
· Visningar
6 658
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama