Jag hade målat stolpen vid köksbordet plus de längsgående balkarna röda. Även hyllorna som sitter på väggen runt dörren hade blivit rödmålade. En röd soffa till det. Väggen som hyllorna sitter på hade jag målat ljusgrå, och sen fixat till den med stänk i lite mörkare grå (fråga en målare hur man gör). Rött och grått är snyggt tillsammans. Om du tycker det blir bra så fortsätt måla nedre halvan av övriga väggar i samma ljusgrå med stänk. Några grå extra kuddar i soffan och lite röda textilier med eller utan mönster där de passar in. På de längsgående balkarna kan du sätta spotlights som kan riktas åt olika håll.
Till köket hade jag letat upp en snygg kakeldekor i en annan färg som du gillar. Sen hade jag tagit upp den färgen och målat stolpen i den. Ett "draperi" i samma färg i kortändan av skåpet där det gula ljuset står och så skruva lite krokar utanpå skåpet så kan du hänga sånt du vill dölja där bakom draperiet. Ett draperi även det i samma färg bakom trädstammen som delar av där. Går det en balk högt upp genom köket också kan du sätta spotlights även där.
Belyning och textilier gör en hel del för mysfaktorn.
Till köket hade jag letat upp en snygg kakeldekor i en annan färg som du gillar. Sen hade jag tagit upp den färgen och målat stolpen i den. Ett "draperi" i samma färg i kortändan av skåpet där det gula ljuset står och så skruva lite krokar utanpå skåpet så kan du hänga sånt du vill dölja där bakom draperiet. Ett draperi även det i samma färg bakom trädstammen som delar av där. Går det en balk högt upp genom köket också kan du sätta spotlights även där.
Belyning och textilier gör en hel del för mysfaktorn.