Eurovision song contest 2023, semifinaler

Jag tycker hans röst var ok i första delen men sen när den svängiga delen kom på var den kass. Han blev nog lite andfådd också. I mina ögon lät det som han verkligen inte kunde sjunga. Tror som du att publiken kan köpa det men inte juryn.

Men har också läst nu att många artister hade lite problem med mikrofonen. Att de behövde ta i väldigt mycket. Så kanske blir det bättre till finalen

Jag hoppas att alla får samma tekniska förutsättningar i finalen! Men jag håller med dig angående Käärijääs röst. Den lät bättre i rap-delen än i den andra mer schlageraktiga delen. Där lät det som att han inte kunde sjunga speciellt inte när han rör sig så mycket som han gör i det numret. Det finns ju definitivt sångare som kan springa och dansa och sjunga samtidigt men han verkade igår kväll inte vara en av dem.

Resultatet av semifinal 1 verkar vara att Loreen drar ifrån lite till i oddsen. Det blir intressant på lördag! Återkommande artister brukar överskattas i oddsen. Men frågan är hur mycket den här gången. Hon har ju haft stor ledning länge.

Johar Bendjelloul var på p3 imorse och snackade Eurovision om att de borde ju självklart sjungit på tyska! Rekommenderar hans prat i efterhand, finns som podd med p3 morgonpasset gästen 👍 dog av skratt många ggr.
Haha, lyssnade och hade stor behållning i hans sätt att tala som en riktig finsmakare och riktigt njuta av olika aspekter. Hade f.ö. själv tänkt ungefär likadant om de där fina sekunderna i Finlands nummer där de formar en human centipede.

Ju mer jag tänker på det, desto mer gillar jag Serbiens bidrag. Jag hoppas att det blir en stående traditon för dem att skicka konstiga men grymma bidrag.

I en publikundersökning fick Finland mer än Sverige. Men kanske inte så konstigt. Sveriges bidrag är inte gjort för att se snyggt ut för publiken på plats utan för TV-publiken. Men man blir ju lite orolig!

I en publikundersökning fick Finland mer än Sverige. Men kanske inte så konstigt. Sveriges bidrag är inte gjort för att se snyggt ut för publiken på plats utan för TV-publiken. Men man blir ju lite orolig!
Inte för att buke nog är så representativt, men vi är ju rätt många här som övergått till den finska sidan istället för att heja på Sverige!

Inte för att buke nog är så representativt, men vi är ju rätt många här som övergått till den finska sidan istället för att heja på Sverige!

Jag förstår det inte alls. Det är inte alls min typ av musik (allt med rap går helt bort!) och Käärijää känns mest obehaglig och the human centipede på scenen bekräftar bara det...

Jag förstår det inte alls. Det är inte alls min typ av musik (allt med rap går helt bort!) och Käärijää känns mest obehaglig och the human centipede på scenen bekräftar bara det...
Vet inte om jag tycker att han rappar? Fast det kanske räknas som det. Det jag hör är nåt slags EBM i början, för att sedan blir techno där det ibland finns Rammsteinvibbar. Utöver delen som är lite mer schlager och cha cha cha! Sedan uppskattar jag ju just the human centipede. Och överlag så gillar jag obehagliga scenframträdande framför slätstrukna, men jag tycker nog inte att detta är obehagligt alls? Mest en nice touch!

Jag tycker att det generellt är ett svagt år på ett sätt.

Snittet är inte så dåligt egentligen men det är för få riktigt bra låtar tycker jag. Ingen som jag sätter igång och lyssnar på. Tidigare år har det alltid funnits iaf några stycken som jag lyssnat på inför finalen (Lettland 2000, Estland 2015, Polen 2016, Österrike 2014, Frankrike 2021 är bara några av dem). Men i år det ingen. Möjligtvis kan Tyskland nästan vara en sån låt. Så den är nog min favorit och får förmodligen min röst på lördag. Sen är ju Kroatien roliga men nån röst får de inte av mig.

Vet inte om jag tycker att han rappar? Fast det kanske räknas som det. Det jag hör är nåt slags EBM i början, för att sedan blir techno där det ibland finns Rammsteinvibbar. Utöver delen som är lite mer schlager och cha cha cha! Sedan uppskattar jag ju just the human centipede. Och överlag så gillar jag obehagliga scenframträdande framför slätstrukna, men jag tycker nog inte att detta är obehagligt alls? Mest en nice touch!

Det är nog han jag tycker är obehaglig. Hade jag varit på en nattklubb och han hade dansat i närheten hade jag nog försökt hålla mig undan av obehag. Jag kan inte sätta fingret på det.

Jag tycker att det generellt är ett svagt år på ett sätt.

Snittet är inte så dåligt egentligen men det är för få riktigt bra låtar tycker jag. Ingen som jag sätter igång och lyssnar på. Tidigare år har det alltid funnits iaf några stycken som jag lyssnat på inför finalen (Lettland 2000, Estland 2015, Polen 2016, Österrike 2014, Frankrike 2021 är bara några av dem). Men i år det ingen. Möjligtvis kan Tyskland nästan vara en sån låt. Så den är nog min favorit och får förmodligen min röst på lördag. Sen är ju Kroatien roliga men nån röst får de inte av mig.

Åh, jag glömde ju Israel 2010. Studioversionen. Tyvärr lät det inte lika bra live. Men studioversionen är såå bra!!

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 977
Senast: Mineur
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 578
Senast: voltis
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 098
Senast: mandalaki
·
Äldre I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!! :bump::bump::bump::bump: Jag ser fram emot att...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
6 255
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar