Eurovision song contest 2023, semifinaler

Asså i sak kunde det här lika gärna varit ett helt normalt finalfält !!
Som sagt kvaliten har verkligen höjts !
Jag har ju lyssnat en del på dem på spotify och till skillnad från tidigare år är det ingen av låtarna jag vill plocka bort från listan. Lägstanivån är högre än vanligt. Men jag ser bara en lysnande stjärna hittills.
Jag är inte lika förtjust i Finland som andra är. Det är liksom bara spex.

Finland var ju min favorit innan men hans sångröst i andra halvan var ju katastrof. Tycker inte det håller måttet tyvärr

Får se om jag kollar in andra semin och finalen på lördag. Mello ska definitely ses tillsammans med andra, irl eller virtuellt, så jag kanske kikar in igen då.

Norge: Hon lät ur synk stora delar av låten, rösten inte lika bra som när hon sjöng i norska finalen. Tråkigt, men ändå absolut godkänt.

Sverige: Loreen gör det bra, men den där plattformen över huvudet ser ut som en Wish-version av den hon hade i Mello. Var jobbigt att se.

Tjeckien: Otroligt tråkigt att de inte kunde göra framträdandet i närheten av hur den upplevs i musikvideon, då låten ren konst. Nu blev det jättetrist.

Finland: Bara kul, som förväntat.

Tror Finland kan vinna allt faktiskt, om inte Loreen gör det kan väl Finland få göra det. Men jag har inte sett alla bidrag ens den här semifinalen så jag kan förstås ha missat något bra.

Det är få bidrag som jag vill ta bort från denna omgång.
Men är rätt säker på att Sverige går vidare

Tror Finland kan vinna allt faktiskt, om inte Loreen gör det kan väl Finland få göra det. Men jag har inte sett alla bidrag ens den här semifinalen så jag kan förstås ha missat något bra.
jag har lyssnat på aftonblaskans killar på plats och åtminstone de tror att finland tar hem semin men att juryrösterna går till Loreens fördel

Får man veta vilken låt som får flest röster? Jag kommer inte alls ihåg hur semifinalerna fungerar, framförallt inte nu när de tagit bort juryrösterna från semi.

Jag tror och hoppas att iaf Lettland, Azerbajdzjan (tack autofill), Israel, Nederländerna åker ut.

Får man veta vilken låt som får flest röster? Jag kommer inte alls ihåg hur semifinalerna fungerar, framförallt inte nu när de tagit bort juryrösterna från semi.
inte förrän efter finalen
om jag fattat rätt kommer de bara presentera vilka som gått vidare

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 977
Senast: Mineur
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 578
Senast: voltis
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 098
Senast: mandalaki
·
Äldre I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!! :bump::bump::bump::bump: Jag ser fram emot att...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
6 255
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar