Eurovision Song Contest 2014

@canine Det var någon av de som delade ut poäng, kan ha varit från Litauen eller liknande? Minns inte. Men han höll upp en rakhyvel och sa "time to shave".

Fantastiskt bra och snygg produktion! Kul att österrike vann, även om jag hade armenien som favorit. Rise like a phoenix är seg som tuggummi att lyssna på, jag har redan tröttnat på låten men GREJJEN att conchita vann, fick all kärlek av europa är STORT!

Rise like a phoenix låter i stort sätt som de flesta Bond-låtarna (så det kanske är därför du upplever den som seg, du har hört den förr med annan text? ;))

Annars så håller jag med om vinsten i sig, det är himla fint!

Rise like a phoenix låter i stort sätt som de flesta Bond-låtarna (så det kanske är därför du upplever den som seg, du har hört den förr med annan text? ;))

Annars så håller jag med om vinsten i sig, det är himla fint!
Eller hur att det är bond-tema över låten! Och jag avskyr bondfilmer! Men jag gillar conchita och buskapet, och europa just nu!

Kul för Österrike att de vann, då det var länge sedan sist.
Men i övrigt var det många låtar som hade BOND eller annat film tema. Nederländerna var inte speciellt mycket sämre på den fronten! På flera håll såg man typisk kompis/ grannlandröstning.

Jag känner historiens vingar....

Så historiskt är det väl inte? Dana International från Israel vann ju 1998.

Och vad då bua åt Ryssland? Jag förstår varför, men buar de åt kompisröstandet så ska vi och alla andra nog rannsaka oss själva lite och sluta ge högsta poäng åt våra grannländer.

Med det sagt så är Topp 3 mina tre absoluta favoriter i årets omgång, så jag är glad.

Så historiskt är det väl inte? Dana International från Israel vann ju 1998.

Och vad då bua åt Ryssland? Jag förstår varför, men buar de åt kompisröstandet så ska vi och alla andra nog rannsaka oss själva lite och sluta ge högsta poäng åt våra grannländer.

Har du missat de konservativa vindarna i östeuropa där människor utanför de straighta normerna bland annat i Ryssland slås blodiga och ihjäl enbart på grund av sin sexuella läggning? Vilken planet bor du på?

Tillägg, det var *räkna*...sexton år sedan Dana International vann. Mycket har hänt sedan dess och det är inte bara av godo.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
18 958
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 391
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 679
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 557
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar