Eurovision Song Contest 2014

Oj fick visst med länkarna till varje låt också när jag kopierade listan ! Men då kan ni ju läsa mer själva hehe.

Jag skaförsöka mig på att tippa en top 10, vilket kan vara lite knepigt! Tycker det är rätt bra kvalitet på årets tävling, och om vibara får bort några bottennapp I semi´finalerna så kommer finalen bli toppen!

Utan inbördes ordning tror jag följande 10 går till final:

Sverige
Armenien
Azerbaijan
Ukraina
Nederländerna
Montenegro
Ungern
Ryssland
Estland
Lettland

Men Belgien kan ev sno en plats.Av Nederländerna eller Lettland kanske?

Jag ska kika, men jag har inte sett de andra bidragen alls innan. Hoppas verkligen Sanna går vidare, hejjade på henne i melodifestivalen!:)

Jag ska kika, men jag har inte sett de andra bidragen alls innan. Hoppas verkligen Sanna går vidare, hejjade på henne i melodifestivalen!:)

Det vore snudd på skandal faktiskt om hon inte går vidare, inte för att jag är svensk (inte alltid jag håller på sverige i ESC), utan för att det är en låt med kvalitet, känsla och med en väldigt stabil sångerska.
Så finalplatsen är säkrad. Sedan i finale tror jag på en top 10 för henne, där startnumret avgör mycket. Allt från vinst till 10:de plats alltså :D

Det vore snudd på skandal faktiskt om hon inte går vidare, inte för att jag är svensk (inte alltid jag håller på sverige i ESC), utan för att det är en låt med kvalitet, känsla och med en väldigt stabil sångerska.
Så finalplatsen är säkrad. Sedan i finale tror jag på en top 10 för henne, där startnumret avgör mycket. Allt från vinst till 10:de plats alltså :D

Kan bara hålla med, den känns klockren. Men det är kanske det den ryker på också.... :p Jag hoppas också på en top 10-placering!

I vanlig ordning beklagar jag mig till allt och alla över vilket töntigt, skitlöjligt pengaslöseri ESC är, och i vanlig ordning kan jag inte låta bli att lyssna på några låtar och i regel fastna för ett par.
angel.gif
Förvisso tur; Utan ESC hade jag aldrig ens hört talas om det turkiska band som idag är ett av mina favoritband all time.

Men jag gillar Armenien, och i övrigt även Greklands (jag misstänker starkt att många fulla sommarkvällar på klubbar kommer dansas bort till den) och Polens bidrag.

I övrigt bryr jag mig bara om att Österrike samt Sveriges präktiga tant med präktiga tantballaden inte får någon större framgång, de andra bidragen har jag antingen inte hört eller så tycker jag att de suger.

Vi börjar med semi 1 låtarna tycker jag ;)
Och håller med om att Armenien har en stark låt! Har lite svårt för artisten, men hsn kanske fångar mig ikväll ;)

Hmmm, man kanske ska drista sig till att titta... 20 minuter kvar...

I år har jag helt glömt bort "inför"-programmen, så jag har ingen aning om hur något land låter (förutom vårat då).

Jag har inte hållit koll på bidragen i år för inför-programmen har varit helt fel tid. Dessutom trodde jag att det var nästa vecka!
Men jag hoppas och tror på Sanna!

Vad kul med en ESC-tråd. Då kan jag hänga här och ventilera under programmet ;).

Har inte följt inför-programmen så de flesta låtar är nya för mig. Hoppas såklart att Sanna går vidare, fast jag är inte superförtjust i låten, även om jag tycker den har växt med tiden.

Armeniens bidrag var bra, Lettlands lite glad och så, men inget jag fastnar för direkt.

Det imponerande med Estland är ju att hon öht kan få fram ljud med all fysisk aktivitet. Men ptja, det är också det enda imponerande :p

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
18 958
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
7 391
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 679
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 557
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV