Håller du på Spanien? ;) Jag skulle vilja påstå att det var lika illa åt båda hållen. Handssituationen var ju definitivt inte till Tysklands fördel och hade kunnat ta dem till semifinal istället, så jag håller inte alls med om att han var tysklandsvänlig.
Efter att domarna gav Tyskland Danmarksmatchen så är jag lite blaserad. Jag tycker att varenda frispark de sista 40 minutrarna var väl avvägt Tysklandsvänliga.
 
Och för övrigt tycker jag det är extremt uppfriskande med en domare som står nära, ser handssituationen när bollen slås stenhårt på en arm som bara följer av fysiskt anatomiska naturliga fotbollsrörelser och vägrar ställa upp på VAR-idiotin som ska kolla på allt helt utan situationsförståelse.
 
Och för övrigt tycker jag det är extremt uppfriskande med en domare som står nära, ser handssituationen när bollen slås stenhårt på en arm som bara följer av fysiskt anatomiska naturliga fotbollsrörelser och vägrar ställa upp på VAR-idiotin som ska kolla på allt helt utan situationsförståelse.
Man behöver ju inte välja mellan allt eller inget. Att titta på en situation är ju inte detsamma som att kolla på allt utan situationsförståelse. Jag håller nämligen med dig, har varit vissa domare som knappt vågat ta domslut utan att titta på VAR och det blir rätt tröttsamt. Men i en situation där man ser att det är hands i straffområdet, i en potentiellt väldigt avgörande situation, anser jag att man bör använda sig av verktygen som finns för att säkerställa att man tar rätt beslut.

Armen gick från rakt utsträckt åt sidan till att flyttas in mot kroppen och på vägen stoppade den bollen. I vilken situation är det naturligt i spelet att ha armen rakt ut från kroppen då man spelar fotboll?
 
Skönt att Frankrike är vidare i alla fall, men hoppas de steppar upp lite inför mötet med Spanien så det blir en bra match... Misstänker att vi sett EM:s bästa match idag, vilket gör att det känns extra trist att Tyskland åkte redan i kvarten. De var verkligen värda att gå längre och ser man till hur lagen spelat hade jag väldigt mycket hellre sett att både Portugal och Frankrike åkt och Tyskland och Spanien gått vidare... Trist när slutspelsträdet blir såpass "skevt".
 
Jag hejar som svagt på Frankrike men är 'inte engagerad' – slog igång ungefär efter 90 minuter och jag har sedan dess talat högt med mig själv om behovet att hålla huvudet kallt, köpslagit med högre makter och haft minst tre mindre hjärtattacker. Allez le bleu! Tror inte det är bra för min hälsa att se fler matcher. :D
 
Jag hejar som svagt på Frankrike men är 'inte engagerad' – slog igång ungefär efter 90 minuter och jag har sedan dess talat högt med mig själv om behovet att hålla huvudet kallt, köpslagit med högre makter och haft minst tre mindre hjärtattacker. Allez le bleu! Tror inte det är bra för min hälsa att se fler matcher. :D
De första 60 minuterna var inget att se ändå, så du såg större delen av det väsentliga i alla fall. :D
 
Hoppas att Turkiet åker ut. Vilket gör att de automatiskt går vidare. Har inte bestämt mig för England-Schweiz.
 
Skönt att Frankrike är vidare i alla fall, men hoppas de steppar upp lite inför mötet med Spanien så det blir en bra match... Misstänker att vi sett EM:s bästa match idag, vilket gör att det känns extra trist att Tyskland åkte redan i kvarten. De var verkligen värda att gå längre och ser man till hur lagen spelat hade jag väldigt mycket hellre sett att både Portugal och Frankrike åkt och Tyskland och Spanien gått vidare... Trist när slutspelsträdet blir såpass "skevt".
Frankrike är ju ganska dåliga. Mycket underligt. Å andra sidan kan man rida skitdåligt i hoppning o ändå vinna så Frankrike lär vinna allt…
 
Frankrike är ju ganska dåliga. Mycket underligt. Å andra sidan kan man rida skitdåligt i hoppning o ändå vinna så Frankrike lär vinna allt…
Portugal vann ju EM 2016, utan att ha vunnit en enda gruppspelsmatch och vann bara en match i slutspelet efter fulltid… Så ja, det går. Känns ytterst tveksamt att de slår Spanien dock, men deras motståndare har ju inte heller spelat bra så det kanske krävs ett sånt lag för att de ska hitta tempot också.
 
Hoppas att Turkiet åker ut. Vilket gör att de automatiskt går vidare. Har inte bestämt mig för England-Schweiz.
Om de spelar som de gjort hittills hoppas jag på Schweiz, de har varit roligare att se på. Kommer England på hur man spelar fotboll igen kan de få gå vidare dock. ;)
 
Om de spelar som de gjort hittills hoppas jag på Schweiz, de har varit roligare att se på. Kommer England på hur man spelar fotboll igen kan de få gå vidare dock. ;)

Tycker det skulle bli intressant med Bellingham v Mbappe. Om de nu kommer ihåg hur man ska spela fotboll. Bellinghams bicykleta var iofs helt otrolig, men innan dess gjorde han inte mycket.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Matkostnader för en månad?
  • Blåbär!
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Föl 2020
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp