Ett snabbt svar bara!

Q

Qyenn97

Jag ska träna ikväll 20:30, och 20:00 får Calle kvällsmat. Ger jag honom ingen mat innan tränar han på tom mage, coh får kvällsmaten 22:00-22:30. Då tänkte jag att jag skulle ge honom något runt halv 7-7, men ska jag ge honom höet, eller kraftfodret? Han måste få energi till träningen, så då borde väl kraftfodret vara bäst att ge? Men smälter det tillräckligt snabbt i magen?

Sv: Ett snabbt svar bara!

Jag hade gett höt istället. Om hästen får betfor hade jag eventuellt kunnat ge det innan. Men annars hade jag som sagt gett höt istället, iaf något kilo. Och sen kraften + resten av höt när vi kom hem.

Sv: Ett snabbt svar bara!

Ge hö. Hästar är gjorda för att kunna hantera stora mängder grovfoder samt att ändå kunna springa. De flesta kraftfodersorter har ungefär lika mycket energi som hö ändå. Personligen ogillar jag när folk halvsvälter sina hästar bara för dom ska träna.

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 717
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 219
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
779
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 964
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden