• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Helena B
  • Startdatum Startdatum
H

Helena B

Ni som har hästar efter Etrusco? Vad kan ni säga om psyket på era hästar?

Sv: Etrusco

Jag har ett Etrusco sto hemma för inridning/försäljning. Hon har bara varit hos mig i 8 dagar (stod på lösdrift innan då jag inte hade plats hemma) och hon är redan skrittad på utan ledare. Hon var helt grön när hon kom till mig, hade inte ens haft täcke tidigare. En av de coolaste hästar jag jobbat med måste jag säga. Springer inte runt o härjar i hagen utan tar det lugnt, likaså i boxen. Ändå har hon naturlig framåtbjudning när man jobbar med henne. Jag är förvånad för jag hade hört att de kunde vara nerviga.

Sv: Etrusco

Jag är väldigt nöjd med psyket på mitt sto. Hon var snäll att rida in och har haft väldigt lätt för sig. Mycket ambitiös vid ridning och inte rädd för mycket. En gosig tjej som helst vill stå och mysa hela tiden.
Nu är hon dräktig och ska förhoppningsvis föla i april. Sedan hon blev dräktig är hon rädd för valacker. Kan inte stå i boxen eller hagen bredvid.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: Willys
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit