Away Fom Keyboard, aka ute i det verkliga livet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Away Fom Keyboard, aka ute i det verkliga livet.
Jag vet inte, ligger som sagt många år efter i erfarenheten av ett förhållanden. Då jag bara varit i ett, som var destruktivt för mig som person. Där mitt självförtroende försvann, jag blev osäker och började avsluta meningar med "eller?" även om jag egentligen sa något smart, men inte vågade stå för det. Det var mamma som la märke till det, då jag själv inte märkte det.
Jag var inget värd, att åka och hälsa på min familj var jobbigt och när vi var där försvann han och satte sig i en stol och sov och jag blev ensam. Han jobbade mycket övertid och kunde åka direkt från jobbet till sina föräldrar för att hjälpa dom med något som han lovat. Han klippte aldrig navelsträngen till sina föräldrar när vi var ihop, och han kom alltid hem sent, strax innan läggdags.
Han sökte ett jobb och var på väg att flytta till en annan stad utan att ens ha nämnt det till mig, jag kände mig överkörd och inget värd igen.. jag ville göra saker ihop, ut och gå, men han ville aldrig och när jag frågade vad vi kunde göra istället var det "vet inte".... jag tröttnade, det slutade med att vi levde som två singlar fast vi bodde ihop...
Nu är jag fortfarande singel, ett år senare och han har redan skaffat en ny sambo. Jag har väl börjat hitta mig själv, men är väl rädd också att det blir ett destruktivt förhållande igen....
Det är skitjobbigt att vilja ha något så vackert men samtidigt känna att det aldrig kommer funka, för man känner sig bäst själv sägs det och just nu känns det inte lovande någonstans....
Det har varit min mamma som varit det största bollplanket, då jag inte har någon annan att prata med.Som jag ser det har du varit utsatt för psykisk misshandel. En person som inte värdesatte dig eller erat förhållande. Har du haft någon du kan prata med det om? Om du känner att du behöver vill säga.
Att han hittat en ny, rent spontant anser jag inte att det är något som du ska hänga upp dig på. Om du gör det.
Jag har också spontant svårt att tro att nästa förhållande du går in i blir destruktivt, eftersom att du idag vet en hel del mer om dig själv och vad du vill ha ut av ett förhållande. Har man gått igenom ett destruktivt och tufft förhållande är min erfarenhet att man gör inte om det. Man blir mer kräsen, vilket jag ser som bara bra. Mer ego på ett sätt. Så den oro, som jag ser det, behöver du inte ha..men...jag förstår att du har det.
*pepp*
Jag gillar inte heller ordet regler. För mig känns det som något påtvingat.Jag tycker inte man ska ha regler, mer än typ ömsesidig respekt, att man kommunicerar/lyssnar och är ärliga med varandra.
Men sen undrar jag, när blir det en regel? Om jag säger att "Jag gillar inte när det här händer, kan vi försöka undvika det i framtiden?" och han självklart lyssnar och respekterar det, blir det då en regel? Eller vad är regel per definition?
Fascinerade att så många här inte har några regler, när de flesta jag möter AFK har monogami som så självklar regel att det även anses vara norm för andras förhållanden.
Fascinerade att så många här inte har några regler, när de flesta jag möter AFK har monogami som så självklar regel att det även anses vara norm för andras förhållanden.
Nu vet jag inte vad du menar med "och sådant", men det där med trohet hade jag uppfattat som en klart konkret regel. (Eller löfte, om det är uttalat så.)Jag har aldrig funderat över regler. Trohet och sådant är sunt förnuft. Jag har nog alltid gett mig in i förhållanden med en tanke om att vilja varandras bästa och att tycka om och respektera varandra. Men konkreta regler? Nej, det har nog gett sig självt.
Jag har aldrig funderat över regler. Trohet och sådant är sunt förnuft. Jag har nog alltid gett mig in i förhållanden med en tanke om att vilja varandras bästa och att tycka om och respektera varandra. Men konkreta regler? Nej, det har nog gett sig självt.
Fast jag tänker att det är en fråga om semantik? Alltså, det finns massa saker jag inte vill att min sambo gör (ha ett ONS faller dock inte i den kategorin) men det betyder inte att vi har regler som 'förbjuder' de sakerna. Jag gissar att de flesta som svarar i tråden tänker likadant. Jag menar, jag kan inte få in order regler i vår relation. Det bara funkar inte. Det betyder ju dock inte att anything goes.Fascinerade att så många här inte har några regler, när de flesta jag möter AFK har monogami som så självklar regel att det även anses vara norm för andras förhållanden.
Han bestämmer över Netflix, jag bestämmer över Spotify. Typ så.
Jag tänker mig att "regler" är ungefär samma saker som förhållandets "ramar", som jag sett nämnas rätt ofta på buke.Fast jag tänker att det är en fråga om semantik? Alltså, det finns massa saker jag inte vill att min sambo gör (ha ett ONS faller dock inte i den kategorin) men det betyder inte att vi har regler som 'förbjuder' de sakerna. Jag gissar att de flesta som svarar i tråden tänker likadant. Jag menar, jag kan inte få in order regler i vår relation. Det bara funkar inte. Det betyder ju dock inte att anything goes.
Eeeeeller så är jag ute och cyklar. Kanske bara är jag som missuppfattar ordet regler.
Ja men precis. Det är ju absolut enklast. Och trevligastNär det gäller sådant som att gilla/ogilla vad partner gör, försöker jag lösa det initialt genom att välja lämplig partner.