Ersättning för träningshjälp

Sissa

Trådstartare
Hoppas tråden hör hemma här.

Jag gick på apporteringskurs med min äldre labbe hos en jätteduktig tränare. Jag frågade lite om hennes syn på valpträning och vad man ska göra och inte när de är små. Hon erbjöd sig att möta upp mig och min valp för att köra ett pass. Naturligtvis var det inte jag som frågade, utan hon erbjöd sig. Vi ska ses en eftermiddag i hennes hemtrakt, och hon är pensionär så hon har nog tid. Men vad ska jag ge henne? Vad jag vet har hon inga privatträningar med taxa. I så fall vore det solklart.

Så har ni förslag på lämplig ersättning eller gåva? Jag känner inte henne alls, så jag vet inte om hon dricker vin tex.

Hoppas tråden hör hemma här.

Jag gick på apporteringskurs med min äldre labbe hos en jätteduktig tränare. Jag frågade lite om hennes syn på valpträning och vad man ska göra och inte när de är små. Hon erbjöd sig att möta upp mig och min valp för att köra ett pass. Naturligtvis var det inte jag som frågade, utan hon erbjöd sig. Vi ska ses en eftermiddag i hennes hemtrakt, och hon är pensionär så hon har nog tid. Men vad ska jag ge henne? Vad jag vet har hon inga privatträningar med taxa. I så fall vore det solklart.

Så har ni förslag på lämplig ersättning eller gåva? Jag känner inte henne alls, så jag vet inte om hon dricker vin tex.
Det är bäst du frågar, hon kanske tar 2000 kr i timmen ;)

Det är bäst du frågar, hon kanske tar 2000 kr i timmen ;)

Så hög timpeng har jag aldrig stött på. Men det kanske helt enkelt är självklart att fråga. Annars kan man tänka sig att hon skrev att vi kan mötas upp, jag tar xx kronor i timmen.

Så hög timpeng har jag aldrig stött på. Men det kanske helt enkelt är självklart att fråga. Annars kan man tänka sig att hon skrev att vi kan mötas upp, jag tar xx kronor i timmen.
Det var lite ett skämt, men det finns folk som utnyttjar situationen och lurar folk. Det låter mer som att det är billigt/gratis men man kan inte veta och då är det bättre att fråga. Det är sällan känsligt om det inte rör sig om bekanta.

Det var lite ett skämt, men det finns folk som utnyttjar situationen och lurar folk. Det låter mer som att det är billigt/gratis men man kan inte veta och då är det bättre att fråga. Det är sällan känsligt om det inte rör sig om bekanta.

Hon är inte den som luras, det är jag hundra på. Jag fick uppfattningen att det är gratis, men jag vill såklart ge henne något. Och du har rätt, det kanske inte alls är känsligt att fråga. Jag drar iväg ett mejl.

Nu har jag frågat och hon har svarat att hon inte vill ha något.

Så då är frågan: lämplig liten present? Jag är urusel på sånt här.

Det skiljer jättemkt i pris, jag tror det vanliga är 200-700 kr/h? Beroende på om det är via en förening eller eget företag. Sen finns det folk som hjälper till gratis också. Jag tycker att du ska fråga!

Älskar när folk vill göra grejer utan att blanda in pengar. En hundgrej verkar bra. Vad har hon för slags hund?

Edit: en retriver gissar jag..

Det börjar ju bli mörkt, kanske en sån där lampa man kan sätta i selen?
De går ju sönder eller trillar av med jämna mellanrum ändå så alltid bra att ha fler även om man har nån redan,
Och har man ingen vill man säkert ha en?

Liknande trådar

Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
26 469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka