Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Funder vidare, varför inte en slät platta med hål? För komfort eller antiglid enbart? Olika hästar har ju olika stora muskler, även om de antagligen sitter på samma ställe (det har jag faktiskt inte tittat närmre på men naturen har ju sin lag). Ingen risk att hästen ogillar korset eftersom det är ojämnt? Eller är risken större att den ogillar en slät gjord som trycker på musklerna?
Hmm, nu är jag kanske gnällig, men jag tycker finishen på den gjorden kändes lite slarvig för det priset? Tänker på kanten är läder möter resår på bilden?
Skulle vara intressant klämma på och prova en sån där, kan som sagt inte bestämma mig för vad jag tycker om plattorna under. Å andra sidan så är vad jag tycker helt oväsentligt, är ju vad hästen tycker som räknas.
Om ngn id en här tråden provar en sån gjord så rapportera gärna =)
Svettningsmässigt borde den iom de perforerade plattorna vara svalare än en i läder. Dock mer knepig att hålla ren ja, men man får väl göra som med de gamla snörgjordarna, stoppa i en hink med vatten, med spännena (och i detta fall lädret) utanför, och sen kavla upp ärmarna och ta fram skurborsten
Jo kanske. Svårt döma på bild med, min spontana känsla förutom det rent estetiska, var att den där kanten ser ut att vilja 'korva' sig eller rulla sig, dvs mer risk för skav? Men mest var det estetiskt, det var ju ingen billig gjord direkt =)
Men som sagt, skulle vara spännande att klämma på och prova, och iden med fördela tryck över stort område köper jag helt.
Min sadeltvångshäst reagerar inte alls när jag spänner den, men har jag en annan gjord (med resår i kanterna) blir hon sur och spänner upp magen, ibland vill hon nästan lägga sig. Jag har dressyrvarianten, har beställt en hoppsort nu också!
Har oxå beställt en nu. Pratade med återförsäljaren idag och får den troligen ngn gång i nästa vecka. Det han sa var dock att man skulle ta en storlek mindre än vanligt eftersom den är så elastisk för annars blir den för stor. Får betala 1625:- för den, men om den hjälper min lite spända pålle att slappna av så är det värt pengarna.