Erfarenheter med hund i sittlift??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Hammond
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 358
H

Hammond

Vad har ni för erfarenheter att ha med hund i sittlift??

Skulle vilja kunna ha med min 6åriga Jämthund i sittlift men rädd för att han ska få panik (han får dock inte lätt panik och så men han är otroligt vek) och kan komma till skada.

Berätta om era erfarenheter av detta, hur gick ni till väga första gången hunden var med i liften osv.

Hammond

Sv: Erfarenheter med hund i sittlift??

Inte för att jag har haft upp min hund i en sittlift men kan iaf säga vad jag tycker du kan göra.

Öva med hunden att vara på högre höjder, se hur den reagerar. Är den rädd? Om den blir det skulle jag inte ta med den i en sittlift. Vore inte kul om den skulle få panik..

Han verkar mest tycka det är spännande men han är så osäker på nya saker att jag blir lite orolig. han har åkt i kabin i åre
img_3059_500.jpg

men jag vet inte om han direkt förstod att han var uppe i luften då...

eftersom han är så psykiskt vek (varit det sen valp) så blir han lätt skrämd och osäker...

Är det värt isf om han är psykiskt svag att utsätta honom för något ?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: _Taggis_
·
Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor...
2
Svar
34
· Visningar
5 065
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 581
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 829
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31