Erfarenheter av Ferinject (ferritin/järn-injektion)?

Har börjat känna mig trött igen.
Ingen lust eller ork att göra något. Kroppen orkeslös, knappt jag orkar skjutsa upp skottkärran på gödselstacken.
Dåligt minne och fruktansvärd koncentration.
Svårt att somna och krypningar.

Läkartid idag och jag hoppas det är järnet som bråkar igen.

Här har det stått ganska stilla.
Men läkaren gav upp och ringde till hematologen. Veckan efter kallades jag till provtagningen och det tog en mängd prover. I telefon tyckte hematologen att det verkade troligt att jag behöver EPO.
Jag har sprängfyllda depåer men blodvärde på 90.

Väntar nu på att få besked från hematologen och kallelse till vården igen.
Följetongen fortsätter för min del. Lika urless som @DarkInNight

Hoppas du får hjälp snart
@tanten

Jag fick lämna blodprov idag. Zink, järn, dvit, bvit, sköldkörteln.
Får svar på torsdag och jag hoppas innerligt att det är järnet som bråkar annars skulle vi fundera över möjlig depression.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 068
Senast: AraSlei
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
40 229
Senast: Korven
·
Kropp & Själ Har lånat en kompis anonyma nick då jag inte orkar "outa" mig... Jag mår inte bra och jag tror att jag är på väg att bli/är utbränd...
Svar
5
· Visningar
2 053
Senast: susanne
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka