Erfarenheter av Cytotec

@mandalaki Jo du kommer somna helt. Narkosfolket brukar inte riktigt gilla termen lätt narkos :D, men tror det menas att du kommer sövas men inte få en tub i halsen utan att narkospersonalen kommer hålla en mask över näsan på dig för att hålla luftvägen öppen :) Så med mask får man ingen tub i munnen. Brukar göras vid kortare narkoser.

@mandalaki Jo du kommer somna helt. Narkosfolket brukar inte riktigt gilla termen lätt narkos :D, men tror det menas att du kommer sövas men inte få en tub i halsen utan att narkospersonalen kommer hålla en mask över näsan på dig för att hålla luftvägen öppen :) Så med mask får man ingen tub i munnen. Brukar göras vid kortare narkoser.
Aha. Tack, då vet jag. Då är det nog som när jag opererade ögat.

Jag är tydligen polypbenägen för jag har tagit bort polyper tre gånger med c:a 5 års mellanrum. Alla gånger under narkos, det har inte varit tal om annat.
Det har varit helt odramatiskt på alla sätt (förutom att jag första gången mådde illa av narkosen för första och hittills enda gången i mitt liv och jag är sövd fler gånger än jag kan minnas), jag har inte haft några smärtor efteråt och blödningen (som varit sparsam) har avtagit efter ett par dagar. :)
Ok, tack! Det har inte varit tal om annat? Min doktor är alltså sadist? :rage:

Ok, tack! Det har inte varit tal om annat? Min doktor är alltså sadist? :rage:
Ja faktiskt. ;)

Skämt åsido - de två första gångerna konstaterades polyperna med VUL och bara den tredje gången kompletterades det med vätska i livmodern och ingen gång har jag behövt smärtstillande eller cytovaddetnuhette och sen har min gyn remitterat till kvinnoklinik på lämpligt sjukhus.
Allt annat verkar krångligt för mig som bara har goda erfarenheter av den här sortens ingrepp. :)

Du somnar helt, men vaknar snabbt. Via mask betyder att du sövs genom att andas narkosgas.
Tar man bort masken andas du luft igen och vaknar.

Tack! Det låter odramatiskt.

Skämt åsido - de två första gångerna konstaterades polyperna med VUL och bara den tredje gången kompletterades det med vätska i livmodern och ingen gång har jag behövt smärtstillande eller cytovaddetnuhette och sen har min gyn remitterat till kvinnoklinik på lämpligt sjukhus.
Allt annat verkar krångligt för mig som bara har goda erfarenheter av den här sortens ingrepp. :)

Även min konstaterades med VUL. Efter det tog han ett vävnadsprov på den - det gjorde också ont. :cautious:

Dock blev mängden vävnad för liten för labbet så läkaren ville ta bort hela polypen för att labbet säkert skulle kunna kolla den. Det var det han skulle göra igår, och började med att gå in med kamera (och vätska) för att titta ordentligt på den. Därefter skulle den knipsas men det var då han insåg att hans framtänder alt pannben var i verklig fara där mellan patientens ben - och avbröt alltihop.

Tack! Det låter odramatiskt.

Även min konstaterades med VUL. Efter det tog han ett vävnadsprov på den - det gjorde också ont. :cautious:

Dock blev mängden vävnad för liten för labbet så läkaren ville ta bort hela polypen för att labbet säkert skulle kunna kolla den. Det var det han skulle göra igår, och började med att gå in med kamera (och vätska) för att titta ordentligt på den. Därefter skulle den knipsas men det var då han insåg att hans framtänder alt pannben var i verklig fara där mellan patientens ben - och avbröt alltihop.
Vävnadsprov har jag aldrig behövt utsättas för, jag antar att de studerat dem när de väl varit borta och det räcker för min del. Min gyn har väl helt enkelt resonerat som så att de ska väck oavsett om de är ofarliga eller ej och den inställningen gillar jag.

Vävnadsprov har jag aldrig behövt utsättas för, jag antar att de studerat dem när de väl varit borta och det räcker för min del. Min gyn har väl helt enkelt resonerat som så att de ska väck oavsett om de är ofarliga eller ej och den inställningen gillar jag.
Ja, min verkar ju också vara på det spåret och jag tycker nog också att det är bra.

Någon som vet vad "lätt narkos" och "narkos via mask" betyder? Somnar man inte helt?
Nu har du fått svar kanske men jag fick något som de kallade "lätt narkos" och var något de sprutade in, i näsan hade jag syrgas, det var visserligen under gastroskopi, men med tanke på att när jag var vaken och gjorde den första (samma dag) så hade jag panik och när jag hade fått "lätt narkos" så märkte jag inte av det alls. Andra gången jag fick lätt narkos (dvs tredje gången gastroskopi) så sa de att jag var mer svårsövd än normalt, men själv kommer jag bara ihåg att jag sov otroligt bra. ;) Så om jag lyckas sova mig igenom en gastroskopi så tror jag att du fixar polyperna i livmodern. ;)
Men exakt hur det gick till fick du nog bättre svar av CillaW, första vändan så kommer jag knappt ihåg informationen jag fick, det var liksom lite för mycket då... :cautious:

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
654
Senast: movi
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 342
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar