Erfarenheter av Cytotec

Tack för svaren, alla! Det kan alltså bli allt från förlossningssmärta till knappt någon reaktion alls ...

@Tora Nej, inte cellprov, men en annan undersökning som borde kräva lite sikt. Jag ska ta Cytotec för att mjuka upp livmodermunnen inför en hysteroskopi, där polypen som jag har därinne samtidigt ska knipsas bort.

Jag ska få lokalbedövning med en spruta i livmodermunnen också :crazy:
Fast om det bara är en uppmjukning så kanske du inte får en så stor dos.
Förlåt men jag trodde att du skulle göra en abort eller hade MA eller liknande :o
Ber ödmjukast om ursäkt :bow:

Finns det inget foster och moderkaka som skall ut så borde det rimligtvis inte blöda alls så mycket (i princip inget?) och inte borde det göra så ont heller om inget skall stötas ut. Det som gör ont är när livmodern drar ihop sig för att få ut fostret.

Då fungerar det säkert utmärkt med tre timmar/kvällen innan.

Vilken dosering har du blivit ordinerad?

Dessutom brukar man få med sig smärtstillande att grunda med hemma.

@mandalaki

Ingen erfarenhet av preparatet men du bör inte känna när dom ger lokalbedövningen. Jag har fått flera sprutor där nere precis vid öppningen och strax innanför och varenda gång så sprayade gynekologen med en bedövningsspray innan jag fick sprutorna.
Jag kände inte av sprutorna alls. Nu var det ju inte på livmodertappen men jag tänker att du får nog sprayen du också om det inte finns anledning att neka den.

Jag sattes igång med det. Sammandragningar blev det ju men några mardrömmar tycker jag inte att det var :p problemet med igångsättning är ju att det kommer som två värkar liksom. Den första lite vekare och nästa är lite jobbigare. Ont om pauser, men för mig var det ingen big deal just med det. Jag svarade ju väldigt bra på det så jag fick inte så många doser heller utan kroppen tog över själv ganska snart. Efter dos 3 eller nåt och det är ju små doser då. Ingen blödning eller så annat än vad jag tycker är normalt avslag. Med min erfarenhet i bagaget hade jag inte varit så nervös. Nu ser det ju säkert annorlunda ut när det rör sig om förlossning jämfört med abort/ingrepp men som sagt, jag hade varit lugn. Kanske bett om smärtlindring att ha i nödfall.

Jag hade nog köpt de där stora bindorna på apoteket om jag var du, i bästa fall behöver du ju inte använda dom alls, och i värsta fall så har du något hemma :)
Fick också morfin efter användning av cytotec, enorma blödningar och kraftig smärta.

Fast om det bara är en uppmjukning så kanske du inte får en så stor dos.
Förlåt men jag trodde att du skulle göra en abort eller hade MA eller liknande :o
Ber ödmjukast om ursäkt :bow:

Finns det inget foster och moderkaka som skall ut så borde det rimligtvis inte blöda alls så mycket (i princip inget?) och inte borde det göra så ont heller om inget skall stötas ut. Det som gör ont är när livmodern drar ihop sig för att få ut fostret.

Då fungerar det säkert utmärkt med tre timmar/kvällen innan.

Vilken dosering har du blivit ordinerad?

Dessutom brukar man få med sig smärtstillande att grunda med hemma.
Blev jag gravid skulle det vara en världsnyhet ;)

2 Cytotec ska jag ta. Och 2 Diklofenak. (Det gäller att hålla isär dem så att de inte hamnar på fel ställen :o)

Alltså jag borde inte ha startat den här tråden. Nu förväntar jag mig förlossningsliknande värkar som kan slå till närsomhelst under en veckas tid och blödningar som kräver inkontinensblöja. Och ambulanstransport hem. Yay! :banghead:

Blev jag gravid skulle det vara en världsnyhet ;)

2 Cytotec ska jag ta. Och 2 Diklofenak. (Det gäller att hålla isär dem så att de inte hamnar på fel ställen :o)

Alltså jag borde inte ha startat den här tråden. Nu förväntar jag mig förlossningsliknande värkar som kan slå till närsomhelst under en veckas tid och blödningar som kräver inkontinensblöja. Och ambulanstransport hem. Yay! :banghead:
Andas! :) jag tror inte att du behöver oroa dig för cytotec i det ärendet.

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
654
Senast: movi
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 342
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka