Erfarenheter av bilsele?

blizz

Trådstartare
Är det någon här som har bilsele på sin hund när ni åker bil? vilken sort har ni? Vill gärna höra vad ni har för erfarenheter av dessa, bra eller dåliga!

Senast ändrad:
Sv: Erfarenheter av bilsele?

Jag har allsafe till mina, fungerar jättebra. Hundarna trivs med dem och det är smidigt iom att vi har flera bilar och inte kan ha burar i ett par av dem.

Vi har ocksa mer an ett fordon och Miss Mandy har en Ruff Rider Roadie Harness. Som baltena sitter i pick-up trucken dar hon aker i baksatet fungerar det jattebra och man kan satta fast henne hogt sa hon kan snurra runt utan att sno in sig.

Jag har bara provat allsafe-selen och den satt verkligen hysteriskt uselt på min hund, så uselt att jag lämnade tillbaka den dagen efter att jag köpt den...

Annars gillar jag tanken med bilsele. Man får nog bara vara noga och hitta en ordentlig sele, med metallspännen istället för spännen i plast. Vid en krock lär inte plastspännen hålla bra alls, ändå ser jag sådant på de flesta selarna som marknadsförs som "bilsele". Lite tokigt.

mina i sina selar
DSC_0002_zps358b3d10.jpg

Har selar från dogman. Sitter helt ok, lätta att ta på och av. Går dock utmärkt att "backa ur", vilket mina gör med glädje av och till.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: Viva
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 071
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 512
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka