cactuspower
Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter kring att låna ut era hästar på foder? Jag har nu kommit fram till att det trots allt inte är det bästa att ha kvar hästen som det ser ut just nu, hon kan gå som en klocka på banan eller i ridhuset men ute i skogen så fungerar det inte och jag har inga andra ridmöjligheter just nu (och hon verkar förövrigt inte hellre uppskatta att gå ut med annan ryttare heller). Vi har kört fast lite även om det blivit bättre nu så känner jag inte att vi utvecklas tillsammans som ekipage och att hon därför behöver komma till någon som vill fortsätta och utvekla henne eftersom det är en häst värd att satsa på.
Men kort och gott - Är det ett vettigt alternativ att låna ut sin häst på foder utan att man riskerar att få tillbaks den i dåligt skick?
Vad ska man tänka på?
Vad har ni för erfarenheter?
En försäljning känns inte som ett bra alternativ just nu tyvärr då jag inte vill sälja henne för jag tror jag vill satsa på henne längre fram igen om kanske ett år eller två.
Men kort och gott - Är det ett vettigt alternativ att låna ut sin häst på foder utan att man riskerar att få tillbaks den i dåligt skick?
Vad ska man tänka på?
Vad har ni för erfarenheter?
En försäljning känns inte som ett bra alternativ just nu tyvärr då jag inte vill sälja henne för jag tror jag vill satsa på henne längre fram igen om kanske ett år eller två.