Erfarenhet av Norska blodspår / viltspår?

K

Kira2002

Har ett par Svenska Viltspårschampions här hemma som jag tänkte ge nya utmaningar i vår. Planen är att åka över till Norge och ge de norska championaten ett försök... :)

Är det någon som har varit över i Norge och gått deras blodspår/viltspår? Hur uppfattade din hund det - lättare eller svårare än de svenska proven? Hur uppfattade du det?
Hur mycket träning la du ner på att jobba med de norska spåren?
Berätta!

Har kikat runt lite på nätet och hittar många olika tankar och varianter av de norska reglerna. Är det någon som varit över det senaste året och gått prov som vet hur proven ser ut idag?
Jag har förstås läst på Norska kennelklubbens sida, men min norska är tyvärr inte den bästa... :crazy:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 583
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
782
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Om ett år ungefär har jag planer på att skaffa min första egna hund. Jag är vid det tillfället 20 år, boendes ensam i lägenhet, pluggar...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: isafore
·
Övr. Hund Jag börja fundera på nästa hund ... Har i många år sagt att jag inte ska ha något annat än en beardis, som jag haft i 10 år nu. Man jag...
2
Svar
27
· Visningar
5 559

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka