F
foxtrot
Sv: Erat bästa insektmedel.
Switch , helt klart
Switch , helt klart
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill bara tillägga att jag varit i kontakt med företaget som tillverkar Flusa, hon tyckte inte att man skulle använda preparatet till häst, då hästar är känsligare än kor.
finns bara ett insektsmedel som fungerar tokbra och det är Absorbine UltraShield
Equimin Sommarspray är huuur bra som hellst, aldrig några problem. min mammas kompis är typ säljare/'ägare? för Equimins sortiment o vi använder en massa olika därifrån, allt från hovspray, sommarspray pälsglans, tabortsmuts spray mm mm
har många gånger märkt att denna produkt är mycket bättre än hemmagjorda hopakok, hästen luktar bara som en marinerad vitlöksbomb men det tycks inte hjälpa nå vidare. jag o en stalkompis (som är en representant av vinäger o vitlöksmarinad) brukar rida ut o hennes häst är helt omsvärmad att fluor bromsar o annat otrevligt medans min lille gubbe i stort sett slipper dem, så utan att vara partisk så kan ja mycket väl rekomendera Equimin framför marinad huuur bra som hellst, men ah huvudsaken är ju att det fungerar för endel kanske maridaen funkar utmärkt
AHHH äntligen är det sommar o hästarna luktar mumms!
Men vart köper man den här Equimin Sommarspray då??
Jag vart väldigt sugen på den nu :P
//Malin
Vi har kört en del med äppelcidervinäger. Dock var inte alla hästar så förtjusta i lukten så på en del kunde vi inte använda det för nära ansiktet, men det var verkligen bra mot alla irriterande, flygande insekter. Hur det är med fästingar och sådär vet jag faktiskt inte...[/QUOTE
hjälper de även om man ger hästarna de i maten?? en tjej i stallet ger sin polle de i maten för nått med lederna typ
Switch är ju som de andra sa bra mot t ex fästingar. Men bromsarna stoppar det inte tycker jag
Jag fick tips om en spray som heter Equimin (stavning?) Sommarspray och som jag sen köpte på EKO. Den vart jättebra verkligen! Bromsarna skydde den som pesten