Era värsta/bästa Mäklarhistorier

Sv: Era värsta/bästa Mäklarhistorier

KL

Vi hade en trevlig en, da vi bokade in visning pa tva hus pa samma dag, 1.5timme bort sa aven fast vi egentligen inte var sa intresserade av det ena sa bokade vi in det da vi anda var dar.

Maklaren till huset vi var intresserade av var oerhort konstig, och i slutet sa han "Sa vart ar era foraldrar da? Det ar ju ovanligt att ett sa ungt par kollar pa hus sjalva?"

eh? jag sag nog ut som ett fragetecken da vi bada ar i 30 ars aldern :crazy:

Da lagger han till "Men det ar ok, ni ar mycket lattare att lura nar ni ar har sjalva". :yuck: det blev inget huskop med honom, och vi total vagrade att kolla pa nagra andra hus han hade ute.

Daremot kopte vi i slutandan huset som vi egentligen inte hade varit sa intresserade av :D

Så funkar det ofta här. Priset står som "budpris", men man vet att folk får buda mest de vill, då det egentliga minimipriset är bra mycket högre. Det är ett fult trick, och jag fattar inte hur de får göra så...

Det är OLAGLIGT att använda sig av lockpris. Tur så finns det någon som har koll på mäklarnas försäljningar och går för många bostäder upp i över 25% i slutpris mot utgångspris så tror jag de får ögonen på sig och kan riskera att förlora sin licens.

*kl*

När vi köpte vårat hus var det en allt annat än smidig affär...

Mäklaren visste inte vad hon gjorde, säljaren började bli dement och dottern var väldigt speciell. När kontraktet var skrivet, och vi hade en muntlig överenskommelse om arrendering av extra mark, började dom tjafsa om sådana grejer som att dom skulle plocka ut både dörrar och vedspisar ur huset, flyttade inflyttningsdatum 2,5 månad när det var 2 veckor kvar till överlåtande osv osv. Mäklaren skötte det hela väldigt oproffsigt, vi arrenderade aldrig den där marken och tja, det hela kändes rätt olustigt. Men nu är huset vårat, och dörrarna satt faktiskt kvar! ;)

Jag har alltid använt mig av Notar när jag har köpt och sålt. Kan säga att jag aldrig blivit missnöjd ännu, och jag hoppas inte det ändras.

*kl*

Ja, högst bud vinner inte alltid.
Så var fallet när mamma skulle köpa en sommarstuga, bredvid min styvfars föräldrars sommarstuga. Vi var där ute rätt mycket redan innan, så vi kände arrendatorn sen tidigare och han ville hellre ha dit oss än några okända och pga av det så fick inte säljaren sälja till de högstbjudande. :D

Sen har jag varit med om mäklare, jag och min sambo tittar på hurs/gårdar när något intressant dyker upp. Det märkligaste jag varit med om när vi på ett hus diskuterar vad som behöver göras och mäklaren direkt går i försvar och säger "det är ingen anledning att pruta!" men vi hade inte ens nämnt något om det?

Vissa mäklare är märkliga, jag hoppas vi hittar drömstället och får lov att köpa det en vacker dag. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jaha, då var det dags igen... med min vanliga otur.. Jag och sambon hörde ryktas om för 2 veckor sedan om en fin liten hästgård till...
Svar
18
· Visningar
2 875
Senast: kopia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg