Jag har en fin relation med mina svärföräldrar. Min sambos mamma är väldigt duktig på att skämma bort sina barn, men det lider jag bara av hemma, inte när vi är där. Då tackar jag bara och tar emot. Hjälper till en del, men vet att hon mår bra av att skämma bort "gäster" lite. Min sambos pappa finns det vissa som har svårt för eftersom han är väldigt rätt fram och lite barnsligt retsam, men det funkar fint att bara bita tillbaka. Däremot har jag lite svårt för de två minsta syskonen i familjen, de är så oerhört bortskämda och lyfter aldrig ett finger för att hjälpa till, på något sätt. De två äldsta blir bortskämda med mat och fika men hjälper i alla fall till med gården på andra sätt.
Om min svärmor kom med dryga kommentarer skulle jag nog bara resa på mig och gå därifrån när det händer, för att markera att det inte är kul eller okej. Eller svara syrligt tillbaka. Typ "Jag skickar veterinärräkningen till dig då när [hunden] fått diabetes och fetma om du ska ge den massa gottis".
Om min svärmor kom med dryga kommentarer skulle jag nog bara resa på mig och gå därifrån när det händer, för att markera att det inte är kul eller okej. Eller svara syrligt tillbaka. Typ "Jag skickar veterinärräkningen till dig då när [hunden] fått diabetes och fetma om du ska ge den massa gottis".