@Minusgraader Ser väldigt trevligt ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lycka till, kommer säkert gå bra!Här kommer en hopprädd stackare som imorgon ska ut på P&J för första gången med min häst, han har vart iväg med annan ryttare innan för jag vågade inte....10 år sedan jag tävlade och ännu längre sedan jag var på hopptävling, så jag är lite ringrostig. Att jag utsätter mig för detta beror på att jag har en alldeles fantastik snäll häst som gillar att hoppa. Och det är ju faktiskt lite kul att åka på tävling. Igår rullade vi över några 50cm hinder och övade på att ha en lugn jämn galopp och en lugn följsam matte som även kommer ihåg att andas mellan hindren. Ser på filmen att jag behöver ner med hälarna, kortare stigläder?, samt räta på mig mellan hindren. Att jag ser lite stel ut är för att jag är rädd (hur man nu kan vara det på denna häst), det har i alla fall blivit bättre, jag håller inte ett krampaktit tag i manen och blundar längre. Konstruktiv kritik mottages gärna.
Hur gick det?!Här kommer en hopprädd stackare som imorgon ska ut på P&J för första gången med min häst, han har vart iväg med annan ryttare innan för jag vågade inte....10 år sedan jag tävlade och ännu längre sedan jag var på hopptävling, så jag är lite ringrostig. Att jag utsätter mig för detta beror på att jag har en alldeles fantastik snäll häst som gillar att hoppa. Och det är ju faktiskt lite kul att åka på tävling. Igår rullade vi över några 50cm hinder och övade på att ha en lugn jämn galopp och en lugn följsam matte som även kommer ihåg att andas mellan hindren. Ser på filmen att jag behöver ner med hälarna, kortare stigläder?, samt räta på mig mellan hindren. Att jag ser lite stel ut är för att jag är rädd (hur man nu kan vara det på denna häst), det har i alla fall blivit bättre, jag håller inte ett krampaktit tag i manen och blundar längre. Konstruktiv kritik mottages gärna.
Det gick bra. Två nollor! Vi hoppade bara 50 och 60 cm, hästen är snäll men piloten ska ju också hänga med. När lättanden över att ha överlevt första klassen var över kom insikten att jag skulle in en gång till som en kalldusch. Det var nästan så att jag ville gråta och jag fick ett hemskt magknip som inte släppte förrän vi var halvvägs hem. Fick djupandas en stund, det var inte långt emellan starterna så jag skrittade och tog sen ett skutt innan det var dags igen. Lanzelotten hade passat på att memorera banan så vi var stundtals inte helt överens hur svängarna skulle se ut, men han var pigg och framåt och tvekade inte på något. Han är supertrygg, precis vad jag behöver. Vill så gärna ut och tävla, vi ska ta det långsamt med flera P&J innan i tar steget upp till riktiga tävlingar. Jag har för lääääänge sedan hoppat bana på 120 på träning och tom tävlat fälttävlan, men då var jag ung och dum och fattade inte att det kunde vara farligt.
Min sits lämnar lite att önska, lutar mig för mycket framåt och armbågarna rätt ut, vi får jobba på det.
En lite rolig sak som hände var att personerna som stod bredvid mamma vid banan började diskutera min ritt och kom fram till att Lanzelot måste vara en unghäst som var ute för att få lite rutin, för jag red så lugnt och "proffsigt" och Lanzelot var för bra för sådana små hinder. Mamma rättade dem, det är ryttaren som är kass...
Tack!! ¨@KrullTroll Grattis till er! Min mamma ger mig choklad när jag har tävlat, choklad botar det mesta.
Min häst hade också blå rosetter i manen, kan det finnas ett samband där till lyckad ritt?
@Wilfa Får jag komma med lite konstruktiv kritik? Försök att sitta lite mer i fältsits och placera händerna på var sin sida om mankammen en bit framför sadeln och bara rulla fram i galopp så får ni ett bättre flyt runt. Lämna dressyrsitsen till dressyren. Fantastiskt fin häst som även hoppar duktigt.