Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Fin ponny:)

Men anledningen till att den backar av och skjuter bog är att hack är väldigt skarpt. Man blir lätt lurad på hack, man känner inte i handen hur hårt trycket blir för hästen på grund av hävstångseffekten. Du måste lätta så hela skänkeln på hacket hänger helt lös innan hästen får den eftergift du tror att du ger. (Kolla språnget vid 25 s)

Samma sak när du styr, håller du i yttertygeln på samma sätt som med tränsbett blir det en bromseffekt som inte hästen känner vilken tygel du tar i, utan det den känner är att nosen kläms ihop. Det krävs lite teknik och finlir för att rida på hack på en känslig ponny. :laugh: Svårstyrt också, tror inte jag hade klarat det bättre än du!:D Du har väldigt bra sits tycker jag.

Senast ändrad:

Oj, den såg verkligen inte ut att trivas på hack :(
Du kanske kan prova sidepull tills munnen är läkt?

Testa dubbla tyglar! :idea: Sätt en direkt i nosdelen så kan du reglera mycket mer. Annars är tjockt fårskinn på både över- och undersidan också ett sätt att mildra effekten.

Oj, den såg verkligen inte ut att trivas på hack :(
Du kanske kan prova sidepull tills munnen är läkt?

Har inget hack och tycker det är lite onödigt att köpa det för en vecka. Han funkar jättebra på hack men uppenbarligen inte att hoppa på längre:p

Equilina: Alldeles för komplicerat för mig. Efter helgen ska jag ha vanligt tränsbett igen tänkte jag.

Har inget hack och tycker det är lite onödigt att köpa det för en vecka. Han funkar jättebra på hack men uppenbarligen inte att hoppa på längre:p

Equilina: Alldeles för komplicerat för mig. Efter helgen ska jag ha vanligt tränsbett igen tänkte jag.

Tänkte bara tillägga att det är en minisnutt från träningen och jag ville lägga med just när han håller på sådär för att få tips. Resten gick han som en klocka:)

kl

Var på tävling igår!
I 115 gick det kanon! Ett litet skitpet med bak på ett räcke för att hon blev pyttelite flack, i övrigt flöt det på väldigt bra, fick trycka av henne stort ngra ggr men det svarade hon jättebra på!

I 120 sen började vi med ett stopp. Vi kom mitt emellan två galoppsprång och jag fick en black out och kunde inte bestämma mig för att rida frammåt eller ta tillbaka. Petade sen 2:an (samma linje till det hindret somvi rev i 115) och kom lite kort in i kombinationen och hon kom därför inte upp ordentligt med fram till ut-hindret. Resten flöt på bra om än lite misskommunikation till sista (hon försökte ta tag i fel hinder).

http://www.youtube.com/watch?v=m3813oPYH4Y

Ahhh det där såg verkligen GALET kul ut :laugh: Bra bjudning på den där hästen :D.

Bra tips för klubben o fixa nåt sånt, men dom får väntas tills jag oxå e redo ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta på så dags? Vi nördar gärna på museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka