Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Åh, jag gillar ponnyn! :love:

Vilken bra debut! :laugh: Det ser absolut inte ut som de tagit sig vatten över huvudet, vilket jag tycker är det viktigaste när man debuterar någon klass. Fortfarande lite jobb kvar genom svängarna (även om jag tycker det ser bättre ut!) och kanske om hon kunde komma tillbaka lite 'lugnare' efter hindret, det blir liksom lite häftigt/hastigt ibland. Men det är svårt när raketen skjuter iväg, i know! :D

KL

Återkommer med en ny film. Dottern gjort regional debut LB. Kommentarer? Hon var spänd och ponnyn låg på en del..

http://www.youtube.com/watch?v=3p6w_DTUfkY

Tycker de såg bra ut :) ser ut som ponnyn är lite tittig och att de var därför den stannade på de hindret! Nästa gång kan hon kanske tänka på att lägga på lite mer ben innan för den verkar ju inte vara så svår att övertala. Var ju inga problem för dom att hoppa LB iaf :)

mm vi gillar henne oxå :love:

Dottern var spänd och pållen är mkt racer så det blir lite "på och av". Dottern ville bestämt efteranmäla till LA:n oxå så det gjorde vi. Har inte lagt ut nåt filmat ännu därifrån. Om jag gör det så lägger jag in en länk. Det blev en kombination där som inte fungerade bra. Kändes att det blev svårt där o det blev två stopp.

Just det hindret har hon hoppat jättemånga gånger. Ryttaren glömde nog att hålla om och visa vart dom skulle. Efteranmälde till LA där det blev två stopp i en kombination men är mkt nöjda med dagen ändå.

jag la upp filmen från La. Min mobil har filmat lite knasigt så det ser ut att gå gräsligt fort men riiiktigt så fort gick det inte.. men d gick inte sakta iofs heller... Kommentarer på stoppen i kombinationen. Jag har en tanke o vill gärna höra era åsikter

http://www.youtube.com/watch?v=MXXx_Ysho6M

Jag upplever stoppen följande: Första stoppet ligger hästen lite fel och din dotter "jagar" in i hindret istället för att räta upp sig och vänta på hindret. Stopp nr två är dock lite klurigare, kan vara så att hästen "tjurar" ihop efter första stoppet/misstaget?

Första stoppet kommer de i ett mittemellan läge, på det sjuende galoppsprånget var de redan långt in i botten på hindret. Med lite lugnare galopp eller hålla ut lite mer på linjen så hade de fått plats, nu fick de inte så mkt att välja på.

Andra stoppet beror på att ponnyn inte får plats inne i kombinationen och har ingen ärlig chans att hoppa b hindret. De kommer intill på a hindret och får ett lite för långt språng där, vilket ju stjäl plats för dem inne i kombinationen.

Fin ponny! Och trevliga debuter! :)

Kan väl tilägga om min egna häst att han numera hunnit bli 9 år, men har stått konvalecent i 1,5 år pga skada och operation, så är idag bara oerhört tacksam att han har kommit tillbaka så bra. Vi hann med att starta två 1m innan årsskiftet och nu blir det 1,10 till helgen. Han tycker det är så jäkla kul att få komma ut igen, men är rätt spänd än men det kommer ju. :)

Det var ungefär så jag tyckte oxå men var lite för osäker för att våga uttala mig om det. Dottern var iallafall mkt nöjd och vill prova igen så snart det går.

Såg ut att va en riktigt trevlig liten ponny :) Kan inte mer än att hålla med Pomelo, men dom har ju verkligen gått framåt tycker jag. Lite mer lydnad och kontroll så kommer dom att gå långt, för hoppa kan h*n :d

Här kommer även en film på lille ponnyn. Hans första tävling och jag tycker han skötte sig utmärkt:laugh: Tyvärr klantade jag till det rejält på första hindret:crazy::mad: Men som sagt Valle skötte sig bättre än jag trodde, nästan att han va snällare och mer koncentrerad på tävlingsplatsen än han brukar va hemma:p

Hade varit väldigt kul med lite konstruktiv kritik:idea:

http://www.youtube.com/watch?v=8Xp1mrvx3AM

Helt OT, men det var inte förräns nu när jag såg den filmen som jag fattade att du var samma person som jag har på fejjan :rofl: Något seeg... :angel:

jag älskar din ponny. Ni får säga till när han är till salu nästa gång :angel:
Ursäkta lite ot

Jättefin liten ponny som ju ser ut å gilla hoppning :) mycket härlig man också :)

Din kavaj är dessutom sjukt snygg :)

*KL*

Och även jag har årsdebuterat idag, gick helt fantastiskt :love:

Vet inte vilka som minns filmerna från förra året? Vintern har det hänt massor och oj vad glad pållen blev av att få tävla igen, hon frustade på som ett ånglok hela framridningen och vilka språng :love:

Så vad säger ni, utvecklingen har gått frammåt va?
http://www.youtube.com/watch?v=YZd26xTlE1Y

:bump:

Jag tycker det är stor skillnad :) Härligt och kul att ni utvecklas!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta på så dags? Vi nördar gärna på museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka