Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Tack vad snäll du är :love:

Trodde jag skulle bli totalsågad, haha :P :D
Jag har inte hoppat på 7år, eftersom jag var med om en olycka. Men eftersom att citrin är så snäll och schysst så är han det första hästen som jag faktiskt börjat våga hoppa igen. :) Han har liksom inte fattat att man kan vägra och sånt ifall hindren ser läskiga ut, till mattes förtjusning :p

Tycker också att det ser trevligt ut :)

Kl
Här kommer en liten uppdatering från oss. Vi är inte så duktiga på att träna regelbundet, eftersom jag har lite meckigt att få barnvakt på hoppdagarna. Men det är iaf andra träningen sen november :)

Stoppet är helt mitt fel eftersom jag inte får tillbaka honom innan jag går in på linjen, så vågar jag inte ta något riktigt beslut innan kombinationen och både driver och håller emot....

Men visst har jag fått igång galoppen lite mer? Känns som det när jag rider iaf, som att vi är ett ånglok som dundrar fram ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ruazxu_U7Iw&sns=em

Skönt att det släppt nu då. Aha, har inte varit där sen det nya ridhuset stod klart, därför jag inte kände igen mig ;)

KUL att det syns, för det känns verkligen. Nu är det lixom inga problem att hoppa en bana på runt en meter, för några är sen var det totalt otänkbart... Så det är verkligen kul :) Kanske kanske ska vi kunna debutera 110 i år, bara två år senare än planerat ;)

är inte inne och skriver så ofta men jag kikar på de flesta filmerna. Jag har ställt denna fråga innan men fick då inget svar: Varför löshoppar de flesta bara i vänster varv? Eller är det bara vänstervarven som lyckas fastna på film??

Jag som då suger på hoppning...

Varför gör han så med huvudet påväg ner i språnget typ som att han är rädd för att slå huvudet i marken när han landar? Det var första gången jag såg en häst gör så, så jag blev nyfiken... Gör unghästar ofta så innan dom "lärt" sig?

Superfin häst i vilket fall! :)

ja lite måste de ju lyfta huvudet om de inte ska slå en kullerbytta ;)

Han hoppar helt normalt under ryttare, detta var första gången han löshoppade så jag tror det beror på ovana bara.
Han är sex år, så jätteung är han inte :)

Ok, det har jag också förstått. Men bara för att man släpper hästen i vänstervarv på testen behöver det inte betyda att man inte löshoppar lika mycket i båda varven. Jag menar att i all annan träning är man ju alltid så noga med att träna hästen liksidigt. Nu kanske man inte löshoppar så ofta så det har någon jättestor betydelse...

*kl*

Då min lilla pålle blev buköppnad i december är vi inte igång ännu, men jag har klippt ihop en film från vår tid tillsammans såhär långt. Behöver lite tips och förslag på vad jag ska träna på när vi kommer igång igen :). Motivationen kommer vara på topp då och det känns som om det är ett supertillfälle att verkligen ta tag i alla olater man packat på sig genom åren:angel:.

Tack!!

http://www.youtube.com/user/paranoidmaniac?feature=mhum#p/u/0/74XW9Ylfl6k

Shit tjejen, toppenjobb du gjort! Vet att jag kommenterade när ni la upp en film förut, tror det var er första, inte alls länge sen, och VILKEN skillnad! Ser mycket bättre ut, hästen tycker jag dessutom hoppar mkt trevligare än förra gången. Blir nog toppen när det är klart! Dessutom gillar jag er tränare!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta på så dags? Vi nördar gärna på museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka