Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Jadu, hon har temprament vill jag lova ;) Jag var dum nog och inte hade hjälm på mig, ska ta på mig det nästa gång...

Ja, på med hjälm OCH väst när du löshoppar en dam med lätta bakfötter. Det är inte kul att få en träff i bröstkorgen!

Jag kör både hjälm (önskar ibland integralhjälm.... :crazy: ) och väst när jag löshoppar "min" unghäst. Där finns det också ett sjujäkla temperament och lätta bakhovar. Dumt att riskera något för fåfängan! ;)

Lycka till! Hon ser ut som en trevlig individ!

//Alice

Riktigt fin häst, den finns det mycket hopp i! :laugh: Härlig galopp på den också, och jag tycker att du lotsar den trevligt även om det inte är så lättreglerat än så länge. :laugh:

Jätte fin häst! :laugh:

Riktigt fin häst, den finns det mycket hopp i! :laugh: Härlig galopp på den också, och jag tycker att du lotsar den trevligt även om det inte är så lättreglerat än så länge. :laugh:

Tack, vad glad jag blir:D
Hennes galopp är underbar men hon är lite stark och drar på en hel del just nu. När jag började hoppa henne fick jag driva väldigt mycket men nu har hon fattat grejen och tycker det är superroligt (vilket jag självklart bara ser som positivt).
Funderar dock på att byta till ett rakt gummiklätt stålbett då hon kanske blir lite för stark när vi hoppar bana på det novabettet hon rids på nu.

Brukar du rida för tränare? vad säger i sådana fall denna att du ska göra för att förhindra att din häst rusar iväg efter hindret?
Personligt hade jag inte hoppat en häst som visar så mycket "missnöje", den rusar efter hindret, hoppar inte ordentligt med ryggen och bockar efter hinderna. Tycker det ser ut som om den har ont? Men vad vet jag, svårt att bedömma efter videos :)

Tycker inte ekipaget ser redo ut för höjderna =) jobba med mycket cavaletti, låga hinder.

Till hästar som gärna rusar iväg efter hindret sätter jag alltid upp en "punkt" där det ska vara halt. Så att man rider samlat mot ett lägre hinder, språng, 3 galoppsprång, halt. Sen skrittar jag iväg från halten. Men för att detta inte ska bli en total dragkamp så måste ryttaren kunna räta upp sig snabbt så att man kan använda sitsen och inte bara slita i munnen. Och hästen måste vara i balans och inte bara slänga sig över hinderna i full galopp.

Jag försöker inte "trycka ned dig" och det är inte min mening att låta otrevlig. Självklart kan jag inte bedömma ett ekipage utefter några videos, men jag kommenterar det jag ser.

Ser trevligt ut, fast lite spänt. Hästen hoppar väldigt trevligt:) synd att galoppen inte "funkar" alltid utan att det blir travgalopp. Du rider fint, händerna blir lite väl höga ibland. Men allt som allt fint:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta på så dags? Vi nördar gärna på museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar