Era senaste bilder - western

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste bilder - western

Constance, tack han är min egen uppfödning så jag får se vad han kommer att gilla western livet

*kl*

Liona
27731447.jpg

27731446.jpg

Och så några bilder på nya westernprojektet, lill-skiten Ajax! :D
Vi köpte honom för en vecka sedan.
Han är nybliven valack, 3 år gammal och inte gjord speciellt mycket med.
Igår hade han sadel (westernsadel ^^) på sig för första gången och det gick kanonbra.
Ska bli kul att få jobba lite med en helt "grön" häst, även om den är väldigt liiiten :D

27640059.jpg

27640061.jpg

27640073.jpg

3 årig shettis :D
Han är visad, men varken riden eller körd så vi har lite jobb framför oss :)

Din pålle en en av få svarta hästar som jag tycker är riktigt snygga :D

Idag kan jag me va med i denna tråden, detta e första ridbilderna någonsin på Tibbe och mei. Dock tänkte jag vara smart att rida på stora banan, vilket inte va så smart, har aldrig varit på den innan och det är inget staket runt så vi hade våra rundor utanför när Tibbe inte ville vara med mer. Men stundvis gick han riktigt bra men mesta dels va han i helt andra tankar och smidde planer om på hur bästa sätt ta sig ifrån banan XD Jag måste få hit någon som skriker på mig att inte titta på Tibbes vackra öron hela tiden .__."

Men när det gick bra såg det ut så här:
Skritt
27739429.jpg

27739337.jpg

Trav
27739336.jpg

Ryggar
27739479.jpg

Så här såg det dock ofta ut oxå
http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_34/27730000-27739999/640x480/27739431.jpg

Tack ^^
Din häst är riktigt läcker han också och den stammen vill jag ha om jag ägde en appis ! Hans mor var så fin och underbar att pyssla med, det lilla jag hann träffa henne :)

Jäklar vad söt han är. Ser ut att vara en trevlig krabatom en lite bus i blicken.

Ja, hon är sto :)
Men hon är inte jättefeminin i alla lägen, så jag förstår dig :D
Hon är ju rätt så grov hela hon!

*kl*

Här är dem äntligen! De första uppsuttna bilderna på mig och min lille 3-åring Ice Cube! Han skötte sig som vanligt exemplariskt, idag var det andra gången jag red med full utrustning, och även andra gången jag red utan någon som höll honom i repet. Doch har jag tyglarna (gräsliga tyglar, jag vet, men jag har inte satt på snabbknäppen på mina vanliga tyglar ännu och tycker det är krångligt att byta dem från tränset, brukar ha dessa som grimskaft annars) fastsatta i grimman då jag är rädd att ta honom i munnen om han skulle börja busa. Men han trivs med bettet, och gapar själv efter det när jag tränsar, så det är nog dags att börja använda tyglarna på riktigt snart.

Fick lite draghjälp idag av min andra häst när vi red en runda runt hagen, men han är fortfarande lite seg och stannar gärna och vänder på huvudet och vill nosa på mattes fötter:p

DSC_0279.jpg

DSC_0287.jpg

DSC_0291.jpg

*Hoppar in med några dagsfärska bilder*

Lilly är lite hetlevrad när vi tränar på fältet men det lägger sig väl med tiden. Var orolig för att hon skulle få fång för dryga veckan sen men det har inte blivit nåt av det så vi jobbar vidare...dock ställde vi in tävlingen som var igår.
image18.jpg

image19.jpg

image9.jpg

image45.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 609
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: MML
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025