Era senaste bilder - western

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste bilder - western

DSCF0225.jpg

Herregud vad fin hon är! :love:
*vill också ha en FLÄCKIG paint!*

Fin ponny, tyckte dock att sadeln såg ut att ligga an mot manken, sen har du fel "rem" som du fäster sadelgjorden i. Det ska vara en tie-strap! : )

Lycka till!

Vad är en tie-strap? :o vad jag vet finns det inget annat att fästa sadelgjorden i?

Sadeln fick vi med vår gamla häst som kom tillbaka från fodervärden, så den var så här vi fick den.. inga andra remmar vad jag vet? och gjorden sitter på samma ställe på andra sidan :confused:

Ska prova en annan pad, tror vi har en mer uppbyggd hemma någonstans! Men tror bilden luras lite, den ligger absolut inte an på manken :).

Den tjocka, dubbelvikta remmen som du har på vänster sida av sadeln nu, ska egentligen sitta på höger sida. Den är inte direkt bra att spänna med, och på vänster sida, där du ska spänna, ska du ha en tie-strap, som ser ut som på bilden nedanför (hoppas det syns)

26904411.jpg

Den sitter fäst i ringen i sadeln, sedan drar man den igenom sadelgjorden, upp i ringen igen och så runt så så många gånger som det behövs, sedan drar man och fäster piggen i ett hål, och hänger ändan så som den är på bilden, igenom den lilla läderflärpen som är på sadeln.

Urschäkta min svamliga förklaring, jag är trött! :rofl::bow:

*knapplån*

Tänkte bara bjuda på en lite mysig hagbild.. tyckte Primmen blev så söt med tungan ute..

IMG_9295.jpg

det är väl så man inte får ha om man ska tävla? eller har jag fel?
jag gör alltid "slipsknuten" och puttar in änden av tie- strapen i sadelgjorden (har för stunden en neporem tills låns, där det är en tunnel igenom)

Hur menar du? Med änden på tie-strapen? Jag har tävlat med den så i 2 år så det tror jag nog :D

hm, nu ska vi se om vi snackar om samma sak :D
sadelstroppen heter väl tie- strap?
och man får väl inte under en tävling spänna genom hålen, utan måste vara knut.. el?

som sagt kör jag med slipsknuten - enkel då den är väl använd och går inte upp. och änden blir då neråt, alltså puttar jag in den genom gjorden (vilket jag inte har gjort på bilden då jag inte hade spänt klart)

knuten.jpg

Man får absolut tävla med "pinnen i hålet".. infacto det är att rekommendera på sadlar och sadelgjordar som är designade så då "pinnen" i annat fall kan ställa till det.

*kl*
Vi hade så underbart fint väder igår! Här kommer en bildbombning från våran uteritt:

DSCF0283.jpg

DSCF0286.jpg

DSCF0299.jpg

Chili funderar på om havet kanske är någonting för henne trots allt..
DSCF0327.jpg

Vilket det var!
DSCF0343.jpg

DSCF0350.jpg

DSCF0353.jpg

Mysigt igen,
jag hade en bomb under mig idag som bara hittade grejor att vara rädd för,
plankbit som inte låg där senast, annan färg på gräset, annan färg på gruset,
shettisar som springer o sen en traktor som var så långt borta att jag inte såg den först o vi var tvungen att gena över en åker som var ny sådd för hon bara började backa o inte ville fram, tack för den!
Men sen gjorde hon jätte fina galoppombyte över en bom så nu är hon förlåten.

Underbara bilder!!!

Jag kan ju inte rida just nu, men vi roar oss på annat sätt istället.. Bara 3½ månad kvar innan bebis kommer.

Kittybugar.jpg

Kittybugar2.jpg

kittyapril4.jpg

Hahaha vad töntiga de kan vara! :D
Är de väl på det humöret så brukar de kunna bli "rädda" för det mesta.
Och sen lyckas de alltid charma in sig igen. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: MML
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka