Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Fick en helt annan sits och fick en AHA upplevelse för jag satt på sittbenen och inte på rumpan
Så lite kunde jag rida Wille med vikthjälperna (det han fattade start och stopp) på ett helt annat sätt än i min gamla westernsadel eller i min hoppsadel längtar redan till nästa gång jag ska rida
Ja det var så mysigt!
Det kändes som en sommardag också kan jag säga.. Bannade mig själv för att jag tagit på mig en fleecetröja, höll på att rinna bort
smyger in här med några bilder på min Connemara/Pinto-korsning, 4 år . Har premiärridit i westernsadel idag, kul att kunna växla lite! Jag har ridit in honom, och rider väldigt mkt med vikthjälper och säte så vi övade lite ridning på en hand idag.
Visst ser han ut lite som en westernponny
Hur tycker ni sadeln ligger på honom, utav det man ser?
Sicken snygging!
Håller med __Jeanette där, det ser ut som att sadeln trillar ner mot manken. Att sadeln faller ner mot manken kan ofta bero på att att sadeln är lite för vid framtill. Finns speciella paddar som är lite uppbyggda framtill (built up paddar) som man kan använda om man har det problemet. Brukar funka bra
Vad tjusigt välmatchade ni är på sista bilden
Hästmänniskan Jag har utbildat alla mina åtta hästar själv. En var iofs inkörd när jag köpte henne, men resten har jag fött upp själv eller köpt som...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.