Era mål för nästa år

R

Rufsan.

Eftersom det är så dött här tänkte jag starta en tråd, så vad är era mål för nästa år?

Sv: Era mål för nästa år

Ja, jag börjar väl då!!!! :) Min 5 åring, en fullblodshäst, har i år placerat sig i lätt klass, blev 2:a i senior DM i mitt distrikt. Han går stadigt runt 70 % i dressyren vilket man måste vara jättenöjd med. Han är lite gänglig och har lite svårt att hålla rätt på kroppen. Valde därför att inte starta *-igt i år eller i finalen i 5-års championatet. Jag ansåg honom inte mogen för det. Satsar lite lugnt framåt och skall försöka starta *-igt tidigt i vår och se vad som händer....jag vill ha honom kvar länge!! Han är så förståndig men lite försiktig varför jag vill vara rädd om honom. När han väl vet vad han skall göra och hur är han helt fantastisk att sitta på.... :love:

Långsiktigt hoppas och tror jag han är en svårklass häst!!!

Några fler måste väl ha mål!!!???

Min 4-åring har i år gjort fem felfria 0.90s :banana: och till nästa år är tanken att han ska gå 1meters för att förhoppningsvis avsluta året med någon *ig. :bump: Förutom fälttävlan så ligger siktet på 1.20 och LA dressyr.

Irländaren skall ut i *** igen både här och internationellt.

Fullblodet skall debutera i * på våren för att avsluta i **

Tysken skall ev inte gå ft utan försöka att kvala till scandinavian open för 5år i hoppning. Ev skall han gå någon ft på hösten.

Det lilla fullblodet skall endast gå dressyr, skall ridas in först :angel:

Den blivande fem-åringen ska matchas till 5-årschampionatet i fälttävlan. Han ska också ut i hoppning, där får vi se efterhand hur mkt det blir, allt beror på hur han tar det, det är ju en ung häst och han får utvecklas i den takt som passar honom.:)

Utöver honom så har jag två blivande treåringar som ska ridas in till våren och sedan ska de släppas på bete.

Vad har du själv för planer med dina pållar? :)

Rufsan. skrev:
Eftersom det är så dött här tänkte jag starta en tråd, så vad är era mål för nästa år?

Jag har fått en förfrågan om att ta hand om en häst för en kortare period, den har gått ***** :)

Men kan du sluta dumma dig i min tråd :mad:

Världscupsfinalen är ju målet för nästa år så det blir ju kvalen dit jag kommer rida, förmodligen rider jag inget alls i Sverige nästa år , verkar ju inte finnas något att rida för den delen heller :(

Mera mål!

Huvudmålet för nästa säsong är att starta *-ig. Börjar säsongen med lätt i Gärds. Sedan får vi se.

Men oj vad man längtar till våren!!! :bump:

om det fortfarande är roligt och tiden räcker till startar jag nog nån debutant i vår. Sen får man se hur det går och hur mycket bror min vill rida. Men hästen ska väl få gå nån *-stjärnig iaf, sen får man se vem som rider.

Det låter spännande, då får man hålla tummarna att man ser dig på Ribban! :)

Rufsan. skrev:
Världscupsfinalen är ju målet för nästa år så det blir ju kvalen dit jag kommer rida, förmodligen rider jag inget alls i Sverige nästa år , verkar ju inte finnas något att rida för den delen heller :(

Har du planerat var du skall rida?

Kan nog inte kalla det för ett egentligt mål, det är nog snarare en förhoppning.. ;)

Jag skulle vilja att hoppningen och terrängträningen går framåt så att det blir möjligt att starta kusen i enklaste möjliga debutant framåt hösten. Men det är mycket som skall klaffa för att det skall bli av :smirk:

Men kommer vi bara nästan dit så är det ju inte så illa pinkat för en dressyrhäst på sex år.. :D

Bli stadiga i debutant, starta lätt frammåt sensommar/hösten och helst en placering på DM.

Sen ska vi rida en del hunting också!!

målet i år för mig och min blivande 7-åring är enstjärnigt till hösten, på våren ska vi ut å sopa banan i lätt klass :p
sen tänkte vi hinna med lite 1.30 hopp å lite dressyr åxå, iaf LA...

Nej, eftersom Sverige fått WC-finalen, har vi inte förmånen att ha ett kval, så alla utom Linda måste ju rida minst ett kval. Det första går i Portugal i Mars, sen är det närmaste i Schenefeld i norra Tyskland i Maj, och ett annat i Italien också i Maj. Polen under sommaren, sen är det tidig final ju jämfört med tidigare, så det gäller nog att ligga i....

Ja ska försöka starta nån debutant o se om min häst tycket om det först o främst (om hon blir ponny) å sen får ja se hur det blir..
Har tränat lite FT på henne och det tyckte hon va jättekul, o hon hoppar bra och går fint i dressyren så bara hon blir av med sina olater (stanna efter hindren) så kan hon säkert bli en superbra FT ponny (om hon nu blir ponny :p )

workaholic skrev:
Nej, eftersom Sverige fått WC-finalen, har vi inte förmånen att ha ett kval, så alla utom Linda måste ju rida minst ett kval. Det första går i Portugal i Mars, sen är det närmaste i Schenefeld i norra Tyskland i Maj, och ett annat i Italien också i Maj. Polen under sommaren, sen är det tidig final ju jämfört med tidigare, så det gäller nog att ligga i....

Har faktiskt för mig att Sverige får två wild cards till finalen dessutom, eller förutom de som lyckas kvala på poäng

jag tror att fransmännen faktiskt var 8 båda åren i Pau, så eftersom vi ha 5 platser med Linda, så borde vi ju kunna få 8 el 9 platser, men de säger att alla måste ha ridit en Världscup-tävling i alla fall

Liknande trådar

Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 019
Senast: Acto
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 822
Senast: YlvaG
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
227
Senast: MJLee
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
762
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar