Era hundmatskålar

Emuliiaa

Trådstartare
Jag vill se bilder på era hundmatskålar :)

Finns det plus/minus med upphöjda matbarer?

Mira har två stora i plast och färgglada färger, eftersom det är sambons hund från början har jag väl överseende med dom :angel: Har dock länge tänkt på att byta ut dom men vet inte till vad! Lite sugen på Bella bowls..

Mina har rostfria skålar. Min stora hund har upphöjd matbar och den lilla har skålarna på golvet. För den stora blir det bättre äthöjd helt enkelt + att han inte föser runt skålarna på golvet.

Åh! Kul tråd. Har tänkt på att skapa en, men trodde inte det fanns intresse. Trodde bara det var jag som tycker det är intressant vad hundarna äter ur :angel:

Mina hundar har bedrövliga skålar, just för att dom bara äter ut dom. Tiken har en rosa i plast, typ 19 kr på ICA Maxi. Hanen har en i rostfritt stål som är helt knölig efter antal år hos uppfödaren innan jag snodde den ;) Sååå ja.. Vi behöver nya :D

Kör på vanliga rostfria skålar här hemma. Ingen matbar eller liknande. Ska se om jag hittar bilder, vet att det finns någonstans :p plast undviker jag i alla fall, oavsett produkttyp, försöker plastbanta hemmet och vara lite mer miljövänlig samt ha så lite gifter och läskigheter som möjligt i min närhet.

De två äldsta har djupa stengodstallrikar som sitter upphängda i rostfria matbarer. Och så är den gemensamma vattenskålen rostfri. Den yngste har en stengodsskål på golvet eftersom jag inte hittar nån matbar med plats för endast en tallrik.

Rostfria skålar upphängda i matbar för att om möjligt ge golvet en chans att torka... Jag har även en handduk under för golvets skull, och då har vi plastgolv... Huliganen tror att det är hans uppgift att hålla golvet blött... Folk undrar varför jag aldrig har strumpor på mig inne, därför att kliva i vatten med en barfot är visserligen inte skönt, men betydligt bättre än att gå runt i blöta strumpor...

Min har en matskål i rostfri metall och en vattenskål i plast. Det typ bara blev så. Fick med matskålen från uppfödaren och inhandlade vattenskålen på djuravdelningen i närmaste mataffär. Jag är inte den typen som måste ha matchande vatten- och matskål utan bara man har något att ha det i så duger det. Vattenskålen börjar bli lite sliten, men den hänger med än. Vill inte ha matbar för att jag har skålarna i köket och då måste jag kunna öppna skåpsluckor och dörrar över skålarna utan att behöva flytta dem varje gång jag ska in i ett skåp. Har mattor över nästan hela golvet i övriga lägenheten så vill inte att han slabbar med vatten och färskfoder där.

Nu har jag hittat bilder på matskålarna :P Lyckades inte infoga igår från ipaden.

Här är varianten som jag har två av, favoritskålarna:
26fb2-10514071_1509111519301813_64624912_n.jpg

Den med gummikant från Rusta. Riktigt bra men går inte att ha i diskmaskin på ett bra sätt, därav att det inte är någon favorit.
Sidorna på den är svarta med någon silverrand.
31159_1385053251.jpg

Fast det är klart, ibland är det lättast att bara lägga maten på ett lakan på golvet ;)
44132_1382820331.jpg

De två äldsta har djupa stengodstallrikar som sitter upphängda i rostfria matbarer. Och så är den gemensamma vattenskålen rostfri. Den yngste har en stengodsskål på golvet eftersom jag inte hittar nån matbar med plats för endast en tallrik.

Har för mig du är från Lunda-trakten (sorry om jag minns fel!) så har du tittat på den där djuraffären i närheten av skattekontoret (lite åt centrumhållet till sett från Tetra Pak, typ mellan TP och stora parken - jag hittar inte så bra där :o), de hade massor, i flera olika storlekar och både singel och dubbel när jag var där i alla fall. :)

Jag vill se bilder på era hundmatskålar :)

Finns det plus/minus med upphöjda matbarer?

Mira har två stora i plast och färgglada färger, eftersom det är sambons hund från början har jag väl överseende med dom :angel: Har dock länge tänkt på att byta ut dom men vet inte till vad! Lite sugen på Bella bowls..

Min har matskål och vattenskålar i rostfritt. Jag försöker som @Red_Chili undvika plast i alltför stor utsträckning (särskilt billiga plastsaker i hundra färger avsedda för djur :cautious:) och keramik/stengods repade golvet när han körde omkring med dem. (Dessutom blev det längre mellanrum mellan diskningarna när skålen var otympligt tung... :o) Han har flera vattenskålar, tre inne just nu och flera ute också. Dels för att han är väldigt dålig på att dricka, och dels för att deltidsschäfern vi har ibland kan vakta vattenskålar så det ska alltid finnas någon annan stans att dricka då...

Han har ingen upphöjd matbar, även fast det blir lite långt till golvet för honom, helt enkelt för att han inte gillade det när han fick en. OK då, hans val. :p

Har för mig du är från Lunda-trakten (sorry om jag minns fel!) så har du tittat på den där djuraffären i närheten av skattekontoret (lite åt centrumhållet till sett från Tetra Pak, typ mellan TP och stora parken - jag hittar inte så bra där :o), de hade massor, i flera olika storlekar och både singel och dubbel när jag var där i alla fall. :)

Det är Mammut du menar antar jag? :)

t_14059.jpg

Vi har en sådan skål till vår donna, lånad bild. Hon har en förmåga att kasta i sig maten utan att tugga annars, men denna fungerar toppen för henne. Hon både tuggar och är inte så stressad under matsituationen som med en vanlig skål. Hon är uppvuxen på hundgård och är sedan tidigare van att tävla/kampa om maten, denna har hjälpt henne att sluta kampa om maten utan ger henne tiden att äta i lugn och ro.

Här kör vi keramik efter att ha prövat en herrans massa skålar. Hunden kunde inte bry sig mindre men matte är väldigt nöjd med dessa två även om de kan vara något tunga att lyfta.

IMG_20150519_12164_edit_1432030683924_zpsqadwgufl.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 107
Senast: Hermelin
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
935
Senast: Svartkatt
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 302
Senast: lundsbo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Oklar sårskada?! Hjälp
  • Världscupen 2024/2025

Omröstningar