Era Hundar! *bilder*

Sv: Era Hundar! *bilder*

jo.. fast jag har träffat vanliga schäfrar som vart mkt ljusare än honom. Tror d är ljuset som gör att han ser ljusare ut på bilderna än han är i verkligheten

th_astrix4.jpg

Gammelterriern

th_vappi2.jpg

Yngsta hanen

vilken fin tik du ahr!
ser verklgien jätte smart ut!
haha nja åldern avslöjade sig nog lite på pälsen men inget mer:)

jo jag har också sett några exemplar av ljusa schäfrar,en som var i stort sett BRUN över hela kroppen och en som hade väldigt lite svart på sig...men det var en helt annan nyans än vad din har...dom var mer "ljusbruna" din är mer "vit brun/beige" typ ;)

men fina är dom för det!

Australisk Terrier (allmänt kallade för små Röda troll eller BLT-troll i mina trådar ;) )

Här är min lilla vackra hund, gammlabbis som heter Laika! älskar henne:love:

stlaika.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Tack så mycket :bow: Hon e supersmart, det är bordercollien i henne som står för den finurliga delen!!! :D

:idea: Kan ju passa på här att efterlysa lite promenadsällskap, Bessy är ständigt på jakt efter nya kompisar att springa ikapp med. Så finns det någon trevlig hund i närheten som också vill leka så kanske vi kan träffas...

Alla har så söta hundar jag blir så avis. Skulle kunna ha en hel drös med pälstussar.:love:

haha samma här!
man vill ha,vill ha vill ha FLER-haha men sen gälelr det att ha tid för dem alla..haha lättare sagt än gjort...

men jag är iaf glad för dem 3 små (:devil::na) jag har :angel:

Nikkis skrev:
Med på hästtävling
U-Tiller

Älskar denna bild!! :love:
U-Tiller

dom hära är 2 favoriter!! vilken SÖÖÖÖT vovve du har!!:love:

Fin ras dessutom..vad är dom "avlade" till? är det jakt? (typ älg/björnjakt är det va?)
super fin kille faktiskt!

Ja dom bilderna är också lite av min favvisar! :)

De är vallhundar, vallat samernas renar! ;)

Tack så mycket!

hehe ja det kan nog vara så...att bordercollin är den lite mer "knasiga" delen..

samma sak med min gamla Yorktik...hennes ögon säger ALLT!

medans schäfern pekingesen är bara allmänt "barnsliga" Haha...ja gamal och klok sägs det..

Hoppas att schäfern blir lite klokare med tiden-han börjar som sagt blir "till åren" nu (fyller 8 i år) :angel: beter sig som en 2 årig valp som BARA ska tänka på sig själv! :cool: :devil:

men jag älskar dom ändå:love:

haha där fick jag allt om bakfoten jag!! :angel:
Nu när du nämner att dom "vallar renar" så vet man redan att man visste om det ,haha fast det kom jag inte på.....:angel: :smirk:
hehe *bortförklaring*:devil:
ahha näe skämt å sido så är han iaf jätte fin!

Nikkis skrev:
OJ väger dom så mkt?!:eek:
hihi kommer bli en riktigt "nallebjörn" det dära! :p

Japp :D De är lika stora som en St. Bernhard (stavning?) men de har lite smalare nos och de dreglar inte lika mycket :p Lagom storlek :D Men det är ju också individuellt :) Men enligt rasstandarden så ska mankhöjden hos hanhundar ligga mellan 72-80 cm och hos tikar 65-75 cmså de är ganska stora. Riktiga nallebjörnar :D :love:

//Smulis

hehe oki...

tror det stavas St Bernhard...? hmm hehe

näe men nallebjörn är det defenetivt! men det blir nog VÄLDIGT mkt pälskammande,för att Inte tala om alla blöta regniga dagar! blir galen på min lilla pekingese,haha kan tänka mig hur en sån dära bjässe blir!

Liknande trådar

Hundhälsa Det blir tyvärr lite diffust :o Både jag och sambon märker lite skillnad på äldsta hunden, schäfer/labrador, 7,5år. Han har alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 155
Senast: Jeffery
·
Övr. Hund Jag beställde en klövja till lilleman, som kom idag. Hade verkligen beslutsångest över vilken stl jag skulle ta - M eller L. Det blev...
Svar
2
· Visningar
2 069
Senast: Nikkis
·
Övr. Hund Det har gått 3 månader, men idag upphävdes min banning! Jag har följt er i det tysta bakom kulisserna, och det känns lite ovant att...
2
Svar
26
· Visningar
2 955
Senast: hästhandlarjävel
·
Övr. Hund Blev inspirerad av en tråd på ett annat forum! In med bilder på era sovande skönheter! BILDBOMB Först lite puss... ...sedan...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 200
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar