Era Hundar! *bilder*

Sv: Era Hundar! *bilder*

haha ja och det lär bli en rejälpäls hög efetr varje borstning..hehe kan amn slänga ut till fåglarna så pryder fåglarna sina bon med det hehe..
vad kul att ni ska ställa ut han! så kul,jag är värsta tävlingsmänniskan haha

ja man vill juh ha den orginella/gamla modellen på schäfern.klart snyggast alltså!

ja bilden är kanon!

och schäfer är också "min" ras! helt underbara fantastiska hundar som bara vill allt och vill väl..

Nikkis skrev:
hehe oki,ja super fina är dom! kan förstå att du fått mkt beröm från dem..har du tagit en kull efetr dom då?
Skulle vara det underbaraste jag kan komma på, att få en hel hög med valpar efter dom tokarna. Jag har aldrig träffat på två hundar som beter sig som ett gift gammalt par, de sitter snällt sida vid sida i köket och väntar på godsaker, och om en tappar nåt framför den andra tittat de knappt ner utan väntar på sin tur för det var inte deras som landade på golvet. Helt underbara hundar som aldrig slåss utan läser av varandra till 100% och anpassar sig. Men det är svårt när man inte har tillräkligt med pengar. Har lärt mig här att valpar kostar rätt mycket tyvärr. Men man vet aldrig, nångång kanske
:(

Nikkis skrev:
Tycker det är dax med en ny tråd där alla stolt visar sina sötnosar! stora som små,fula som fina och i alla möjliga situationer!

(länka bilderna istället för att lägga upp dem,så får alla tillgång att se dem,även dom med lite segare datorer,rätt ska vara rätt:) )

berätta gärna lite om vad det är för ras,kön,åldet etc

jag börjar då:

schäferhanen 7 år..

så fin han är
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/P1010011.jpg

sitter i snön
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/P1010019.jpg

Tycker att du hade en väldigt fin schäfer :) Ska försöka att komma ihåg å knäppa nå kort på min Schäfertik (9 månader) någon dag så ska ni få se en riktig snygging ;)

jag tänker para min schäferhane när jag funnit lämplig tik,tänekr då ev behålla en valp från kullen...

ja valpar dyra,spc om man själv ska "föda" upp dem själv...men dom är för underbara juh!

aha ja vissa hundar kan bete sig rätt "mänskligt" hehe rätt gulligt att se...

hehe tack tack :bow: han är en riktig goding Iko,som han heter :)

har dessutom en väldigt bra stam dessutom,så det finns ngt att avla vidare på om man finner lämplig tik åt han..

många som jag träffat tycker att han är väldigt fin för att vara just schäfer,älskar just schäfrar av dne äldre typen!

ja du Måste ta bild på din tik och lägga in! *vill seee*:devil:
*väntar tålmodigt*:p

:love: :love: :love: :love:
Vilka sötnosar!!! Tibbar va? båda är super fina!
har juh själv en pekingese tik hemma..älskar dom små liven!:p

Nikkis skrev:
haha ja och det lär bli en rejälpäls hög efetr varje borstning..hehe kan amn slänga ut till fåglarna så pryder fåglarna sina bon med det hehe..
vad kul att ni ska ställa ut han! så kul,jag är värsta tävlingsmänniskan haha

Ja precis, bra för fåglarna :idea: :) Jo det ska bli kul, men jag kan inget alls om det men hans uppfödare kan mkt om utställningar så vi får väl hjälp av henne och kanske någon som kan ställa ut honom de första gångerna tills man får lite grepp om hur det går till. Ev. ska han ställas ut i valpklassen i Björklinge den 9 juli om allt går bra så det ska bli spännande :D :) :bump:

//Smulis (& Atlas)

ahh uppfödare är bra att ha..hehe kan mkt å hjälper gärna till..ja utställning kan vara ltie klurigt,hehe men det "ser" lätt ut,så SÅ svårt borde det väl inte vara...?:angel:

kul är det iaf,en ny upplevelse liksom...
hoppas ni ställer ut han i valp klassen! sånt är asskoj! se "små" valpar som fortfarande itne fått riktig kontroll över kroppen ännu ställas ut :p
hoppas det går bra,det gör det nog...:)

Jepp, tibbisar (Tibetansk Spaniel alltså).
Såg din pekignes, den var ju SUPERGULLIG :love:

DSC01213.jpg

PIRU 4ÅR PÅ BILDEN

JKERI.jpg

JÄÄKERI 6V PÅ BILDEN

Ja, han var jätte fin, så det förstår jag att folk tycker :) Ska du avla på honom? Vad roligt :p
Ska se om jag kan knäppa kort på Tindra idag, just nu är hon i stallet, men hon lär ju komma hem :P

Nikkis skrev:
ahh uppfödare är bra att ha..hehe kan mkt å hjälper gärna till..ja utställning kan vara ltie klurigt,hehe men det "ser" lätt ut,så SÅ svårt borde det väl inte vara...?:angel:

kul är det iaf,en ny upplevelse liksom...
hoppas ni ställer ut han i valp klassen! sånt är asskoj! se "små" valpar som fortfarande itne fått riktig kontroll över kroppen ännu ställas ut :p
hoppas det går bra,det gör det nog...:)

Jo de kan mkt (förhoppningsvis:D ) Bara man får in tekniken så går det nog lätt sen men sen beror det också på hur samarbetsvillig hunden är ;) Men vi får hoppas på det bästa. Mmmm vingliga ben som far hit och dit, valpar som inte lyssnar, biter på kopplet och bara är som valpar brukar vara :D :love:

//Smulis

Liknande trådar

Hundhälsa Det blir tyvärr lite diffust :o Både jag och sambon märker lite skillnad på äldsta hunden, schäfer/labrador, 7,5år. Han har alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 155
Senast: Jeffery
·
Övr. Hund Jag beställde en klövja till lilleman, som kom idag. Hade verkligen beslutsångest över vilken stl jag skulle ta - M eller L. Det blev...
Svar
2
· Visningar
2 069
Senast: Nikkis
·
Övr. Hund Det har gått 3 månader, men idag upphävdes min banning! Jag har följt er i det tysta bakom kulisserna, och det känns lite ovant att...
2
Svar
26
· Visningar
2 955
Senast: hästhandlarjävel
·
Övr. Hund Blev inspirerad av en tråd på ett annat forum! In med bilder på era sovande skönheter! BILDBOMB Först lite puss... ...sedan...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 200
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar