Era Hundar! *bilder*

Sv: Era Hundar! *bilder*

Mmm det var så sött :love: :) min lilla bebis :D
Jag har alltid velat ha en stor hund sen vår golden dog men vi hade en liten Shih-tzu och mina föräldrar hade sagt att så länge han levde så fick jag inte skaffa en stor hund eftersom han var gammal (10 år) men så dog han i oktober/november förra året och då bestämde dem att jag skulle få skaffa en stor hund :) Så då började jag leta och hittade en uppfödare inte långt här ifrån som väntade valpar så jag tingade en liten från henne. Och tur var det för fredagen före andra advent 2005 så dog min älskade katt, Simba 3 år gammal, han var min älskling, min bebis, mitt allt :cry: :cry: Hade inte Atlas varit påtänkt så vet jag inte hur jag hade stått ut :( men tack vare honom så orkar jag med skolan och allt annat :) :love:

Ja det är tur att bussarna finns men ibland önskar jag att det tåg härifrån så det skulle gå lite fortare men så kan det va :D Ja det kan jag tänka mig, speciellt i rusningstrafik, usch då kan det inte vara kul å åka tunnelbana :crazy:

//Smulis

*kl*

Min vovve:

:love:
Copperbremn.jpg

näe vad jobbigt att både kissen och Hunden dog....:(

ska jag vara ärlig så "längtar" jag lite tills min york ska gå bort.... haha näe FY vad elakt!!! *skämms* haha näe men hon är redan rätt gammal 11 år,men hon är överviktig och vägrar gå enr i vikt så hon ahr problem med sina knäskålar på bakbenen då hon normalkt väger 1,5 kg så väger hon nu 3,33kg,så hon är för tung för sina ben så knäskålarna har glidit åt sidan vilket gör att hon haltar och ahr ont,och man kan itne operera henne föräns hon gått ner i vikt! sen så ha rhon börjat få ltie svårt att andas,hon typ harklar när hon blir för mkt ansträngd el skäller...

så det är jobbigt att se henne,fast hon "mår bra" men ont har hon,det blir bättre när hon får simma el gå långra promenader då lederna blir mjuka och då kan hon springa,men då komemr problemet,hon orkar inte och får svårt att andas,,så det är plus minus noll....tycker synd om jäntan..
PLUUUS att hon har ngn hudirritation också,nåt slag av eksem så vi får bada hene 2ggr/v med ett spc schampo..

så ibland tycker jag att det vore bättre om hon dog nån gång :devil:
men vi älskar henne så och det finns ingen hund som är som hon..så vi gör allt vi kan än så länge och kommer den dagen hon ska bort-ja då komemr den-förr eller senare...

ja han avr jätte fin faktiskt,så han är imoprt från tyskland eller?
tänkte efetrsom du skrev att han är en tysk schäfer,men alla schäfrar härstammar från tyskland,men sen skrev du import så jag antar att han är född i tyskland...?:idea:

Inte om man vill se ner i hundens svalj ordentligt :angel:

Sorry LiPP, kunde inte låta bli att retas lite, ta inte illa upp!

Ja det var jobbigt, hunden blev sjuk och dog inom 48 timmar så det gick väldigt snabbt och katten började bli bättre men blev sen sämre (torsdag kväll) vi skulle åka med honom till veterinären på fredagen men när jag vakande så var han redan död :cry:

Här är en bild på hunden,
Tultan's Chopin "Ruff"
1995-2005
http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id711444.html

Och här är en bild på katten, min älskling :cry: :love:
Simba
2002-2005
http://www.fotogalleriet.se/pic_show_id1793060.html

Nä usch va tråkigt, det är inte kul när de inte är 100% fit for fight men inte ska du känna dig taskig för att du tänker och känner så ibland. Ingen vill väl att sina djur ska lida även om de mår bra i övrigt så kan det ju begränsa vad de kan göra för något, de kanske inte kan leka lika mkt osv. och då kan man tänka ibland att man vill att de ska få dö för att slippa ha problem med leder eller vad deet nu kan vara. Men självklart känner man sig taskig för att man tänker så. Vår golden som vi hade tidigare hade problem med sina höfter och när hon var ca. 7 år så hade det gått så långt att hon blev agressiv för att hon hade så ont, man såg på henne att hon inte ville längre så då fick hon somna in och jag var faktiskt glad över det, hur sjukt det än må låta :crazy: men hon slapp lida mer.
Hoppas att din lilla vovve inte blir värre i alla fall :)

//Smulis

naw vilken söt..! vad heter rasen?
typ en korthårig "benner snennen" ...?:cool:

PIRU skrev:
hahahahaha alla Schäfrar är väl tyska :devil:

Eh; JO!!! Men min ar akta med rena tyska linjer och fodd i Tyskland.. Men ser att jag uttyckte mig lite knasigt!!!:rofl:

Här har vi våran labbe, Tilda, 7 år
Världens goaste hund! Snäll mot allt och alla!
Till och med syrrans Sambos mamma, som alltid varit jätte rädd för hundar tycker om Tilda, för säkerhetens skull så ger hon henne godis då & då, för att hålla sig på god kant med henne:rofl: :angel: ;)

Tilda
Kaninerhoppkort002.jpg

Tilda tränar Agility - hon älskar de!
Kaninerhoppkort060.jpg

Och här ser vi min morfars hund, Buster!
Tyvärr är de båda döda nu...:(
Morfar gick bort för 3 månader sedan, och buster ca 1 vecka efter de.
på kortet är han 14 år, de syns endå inte, eller hur? De va inte fören sista halvåret nu som han blev vit runt nosen! Underbar hund!!
Vila i fred Morfar & Buster!

Buster
Buster.jpg

Liknande trådar

Hundhälsa Det blir tyvärr lite diffust :o Både jag och sambon märker lite skillnad på äldsta hunden, schäfer/labrador, 7,5år. Han har alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 155
Senast: Jeffery
·
Övr. Hund Jag beställde en klövja till lilleman, som kom idag. Hade verkligen beslutsångest över vilken stl jag skulle ta - M eller L. Det blev...
Svar
2
· Visningar
2 069
Senast: Nikkis
·
Övr. Hund Det har gått 3 månader, men idag upphävdes min banning! Jag har följt er i det tysta bakom kulisserna, och det känns lite ovant att...
2
Svar
26
· Visningar
2 955
Senast: hästhandlarjävel
·
Övr. Hund Blev inspirerad av en tråd på ett annat forum! In med bilder på era sovande skönheter! BILDBOMB Först lite puss... ...sedan...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 200
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar